☦
ΜΡ ΘΥ
☦
ΘΕΟΤΟΚίΑ περιεχόμενα εἰς τά προεόρτια καί μεθέορτα , τῆς μεγάλης ΘΕΟΜΗΤΟΡΙΚΉΣ ἑορτῆς τῆς Γεννήσεως τῆς ΥΠΕΡΑΓΙΑΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ.
Τοῦτο γέγονε , ἵνα μή μειωθῆ ἡ ἱεροπρέπεια τῶν μεγάλων ἑορτῶν , καί ἵνα ἔχωμε,
εἰς ἰδιαιτέραν ἐργασίαν , διά νά ἀπολαμβάνωμεν , καί ἐντρυφῶμεν τόν πνευματικόν
πλοῦτον τῶν ἑορτῶν , καί ἐξαίρεται , ἡ ἁγιότης, καί μεγαλεῖον , ἡ καθαρότης , ἡ
παρρησία , ἡ συμβολή τῆς ΘΕΟΜΗΤΟΡΟΣ , εἰς τήν σωτηρία μας .
Οὕτως εἴχομεν , ὡς παρεμβολή ἱερά, στράτευμα, , παράταξιν , καί δῶρα παραδεισένια,
τήν ἀκολουθίαν , τό πλῆθος τῶν ΘΕΟΤΟΚΙΩΝ , σάν ὅπλα καί βέλη ἐναντίων τοῦ πονηροῦ
καί παθῶν , καί μέσα διαβιβάσεως , ἐπικοινωνίας, μέ τόν οὐρανόν , τό ...θεῖον ἄστυ
, καί τήν θριαμβεύουσα Ἐκκλησίαν , τήν ἐκκλησία τῶν πρωτοτόκων , καί τήν πρόγευσιν
τῆς αἰωνιότητος .
Εἰς τήν παροῦσαν , καί ἀκολουθοῦσαν νέαν ἐργασίαν , θα παρουσιάζονται , τά
ΘΕΟΤΟΚίΑ τῶν προεορτίων , καί μεθεόρτων , μέχρι τῆς ἀποδόσεως τῶν ἑορτῶν
, μία ἑνότητα ,
καί
τά τῆς κυρίως ἑορτῆς δευτέρα ἑνότητα .
Ἄς ὀνομάσωμεν Α... τήν πρώτην ἑνότητα τῶν προεορτίων καί μεθεόρτων
, καί ... Β ,..τἠν δευτέραν ἑνότητα τῆς κυρίας ἑορτῆς .
Θά ὑπάρχει ἡ ἱδία δομή , ὡς καί εἰς τά ΘΕΟΤΟΚίΑ τῶν τοῦ ἐνιαυτοῦ , μέ ἑσπέρια ,
ἀπόστιχα , καθίσματα , αἴνους , ἀπόστιχα αἴνων , ἐξαποστειλάρια, καί κανόνες, κατά
τήν ἰδίαν τάξιν .
Ἄς
παρακαλέσωμεν τήν ΚΥΡΙΑΝ ΘΕΟΤΚΟΝ , καί χορηγόν πάσης ἀγαθότητος , ἵνα εὐλογήση
πάντας ἡμᾶς, τούς γράφοντας καί μελετοῦντας, καί ὅλον τό ἔθνος μας καί κόσμον ἅπαντα,
ἀμήν .
ἑσπέρια
, - καθίσματα , - μεσώδιον κάθισμα γ ΄ὠδῆς ,- κανόνων ὄρθρου , - ἐξαποστειλαρίων
, - αἴνων καί ἀποστίχων ,
Εὐλόγησον ΔΕΣΠΟΙΝΑ ....
...............Ἑσπερίων
, ἀποστίχων , αἴνων , ἀποστίχων αἴνων , μεσωδίων καθισμάτων
......................
.......................................
ἦχος α ΄ ...........................................
Τοῦ λίθου σφραγισθέντος
Τεχθεῖσα παραδόξως , στειρωτικῶν ἐξ ᾿ ὠδίνων , ΠΑΡΘΕΝΙΚΩΝ ἐκ λαγόνων
, ἐκύησας ὑπέρ φύσιν · ὡραῖος φανεῖσα γάρ βλαστός , ἐξήνθησας τῷ κόσμῳ τήν ζωήν
, διά τοῦτο αἱ Δυνάμεις τῶν οὐρανῶν , βοῶσι Σοι ΘΕΟΤΟΚΕ · δόξα τῇ νῦν προόδῳ Σου
ΣΕΜΝΗ · δόξα τῇ ΠΑΡΘΕΝΙᾼ Σου · δόξα τῇ κυοφορίᾳ Σου Μόνη ΠΑΝΑΧΡΑΝΤΕ .
Τῶν οὐρανίων ταγμάτων
Ἡ ΘΕΟΧΩΡΗΤΟΣ ΚΟΡΗ , καί ΘΕΟΤΟΚΟΣ ΑΓΝΗ , τῶν Προφητῶν ἡ δόξα , τοῦ
Δαυίδ ἡ θυγάτηρ , σήμερον γεεννᾶται ἐξ ᾿ Ἰωακείμ , καί τῆς Ἄννης τῆς σώφρονος ,
καί τοῦ Ἀδάμ τήν κατάραν , τήν εἰς ἡμᾶς , ἀνατρέπει ἐν τῷ τόκῳ αὐτῆς .
Ἡ προεόρτιος αὕτη, δόξα Σου ΑΧΡΑΝΤΕ , προκαταγγέλλει πᾶσι τά τῆς
Σῆς εὐμενείας , λαοῖς εὐργεσίας · Σύ γάρ τῆς νῦν , εὐφροσύνης ἡ πρόξενος , καί τῆς
μελλούσης αἰτία χαρᾶς ἡμῖν , καί τρυφῆς θείας ἀπόλαυσις .
Ἡ πρώην ἄγονος χώρα , γῆν καρποφόρον γεννᾶ , καί ἐξ ἀκάρπου
μήτρας καρπόν Ἅγιον δοῦσα , γάλακτι ἐκτρέφει , θαῦμα φρικτόν !!! ἡ τροφός τῆς ζωῆς
ἡμῶν , ἡ τό οὐράνιον ἄρτον ἐν τῇ γαστρί , δεξαμένη , γαλουχεῖται μαζῷ .
Ἰωακείμ καί Ἄννα πανηγυρίζουσι , τήν ἁπαρχήν τεκόντες , τῆς ἡμῶν
σωτηρίας , τήν Μόνην ΘΕΟΤΟΚΟΝ , οἷς καί ἡμεῖς συνεορτάζοντες σήμερον , τήν ἐκ τῆς
ῥίζης ἐκείνης τοῦ Ἰεσσαί , μακαρίζομεν ΠΑΡΘΕΝΟΝ ΑΓΝΗΝ .
Τῆς παγκοσμίου τῷ κόσμῳ χαρᾶς ἀνέτειλαν , αἱ νοηταί ἀκτῖνες , προμηνύουσαι
πᾶσι , τόν ἥλιον τῆς δόξης Χριστόν τόν Θεόν , ἐν τῇ Γεννήσει Σου ΑΧΡΑΝΤΕ · Σύ γάρ
μεσῖτις ἐδείχθης τῆς ἀληθοῦς , εὐφροσύνης τε καί χάριτος .
..........................................ἦχος
β '...........................................
Οἶκος τοῦ Ἐφραθᾶ
Αἶνον τῷ λυτρωτῇ , προσάξωμεν Κυρίῳ , τῷ ἐκ τῆς στείρας δόντι
, ἡμῖν τήν ΘΕΟΤΟΚΟΝ , καί μόνην ἈΕΙΠΑΡΘΕΝΟΝ .
Γῆρας Ἰωακείμ καί στείρωσις τῆς Ἄννης , σκιρτάτωσαν ὡς πάλαι ,
γηράσασαν τήν φύσιν , τήν βρότειον καινίζοντα .
Γόνος Ἰωακείμ καί Ἄννης ἡ ΠΑΡΘΕΝΟΣ , ἐφάνη τοῖς ἀνθρώποις , τῶν
δεσμῶν ἀφιεῖσα , τῆς ἁμαρτίας ἅπαντας .
Δεῦτε οἱ γηγενεῖς , τήν ἐκ Δαυίβ φυεῖσαν , καί τόν Χριστόν τεκοῦσαν
, ὑμνήσωμεν ΠΑΡΘΕΝΟΝ , ΜΑΡΙΑΝ τήν ΠΑΝΑΧΡΑΝΤΟΝ .
Δεῦτε οἱ ἐξ ᾿ Ἀδάμ τήν ἐκ Δαυίδ φυεῖσαν , καί τόν Χριστόν τεκοῦσαν
, ὑμνήσωμεν ΠΑΡΘΕΝΟΝ , ΜΑΡΙΑΝ τήν ΠΑΝΑΧΡΑΝΤΟΝ .
Δεῦτε τήν ἐκ Δαυίδ , καί 'Ἰούδα φυεῖσαν , ΘΕΟΤΟΝ ΜΑΡΙΑΝ , ἐξ ᾿
ἧς ἡ σωτηρία , ἀπαύστως μεγαλύνωμεν .
Ἴωμεν οἱ πιστοί , δοξάζοντες τήν ΚΟΡΗΝ · ἐτάχθη γάρ ἐκ στείρας
, τήν στειρωθεῖσαν φύσιν , ἡμῶν ἀνακαινίζουσα .
Νέον ὡς οὐρανόν , τήν Μήτραν τῆς ΠΑΡΘΕΝΟΥ , καί ΘΕΟΤΟΚΟΥ Λόγου
, κατῴκησας θεώσας , βροτῶν τό γένος Δέσποτα .
Ὄρος ὡς ἀληθῶς , κατάσκιον ἐδείχθη , ἡ στείρωσις τῆς Ἄννης , ἐξ
᾿οὗ ἡ σωτηρία , πᾶσι πιστοῖς δεδώρηται .
Ὅτε τήν ὑλικήν , οὐσίαν τῶν ἀνθρώπων , ηὐδόκησας φορέσαι , προήγαγες ἐκ
στείρας , τήν Σήν ΜΗΤΕΡΑ Κύριε .
Ῥήξασα τά δεσμά , στειρώσεως τῆς Ἄννης , ἡ ΠΑΝΑΓΝΟΣ ΠΑΡΘΕΝΟΣ ,
προῆλθε τοῖς ἀνθρὠποις , τήν ἄφεσιν βραβεύουσα .
Σήμερον εὐκλεῶς , ἐξ ᾿ Ἄννης ἡ ΠΑΡΘΕΝΟΣ , ἡ φωτοφόρος Πύλη ,
γεννᾶται παραδόξως , λαοί φυλαί σκιρτήσατε .
Σήμερον ἡ χαρά , πάσης τῆς οἰκουμένης , στειρωτικῆς ἐκ Μήτρας
, γεννᾶται παραδόξως , ἡ Μήτηρ τοῦ Κυρίου μου .
Σκίρτα Ἰωακείμ , ὁρῶν Ἄνναν κοιλίας , καρπόν ἐκφύουσάν σοι · ἐξ
᾿ οὗ ζωή τῷ κόσμῳ , καί λύτρωσις τεχθήσεται .
Τύπος θεοπρεπής , τοῦ θείου τοκετοῦ Σου , Θεόφρων Ἄννα ὤφθη ,τοῦ
Ἀαρών ἡ ῥάβδος , ἀνίκμως ἐκβλαστήσασα .
Ὕμνον ἐκ ῥυπαρῶν χειλέων ΘΕΟΤΟΚΕ , προσδέχου και τήν λύσιν , δίδου
μοι τῶν πταισμάτων , καί τῶν κακῶν διόρθωσιν .
Χάρις τῷ Λυτρωτῇ , καί πάντων κηδεμόνι , τῷ στεῖραν παρ ᾿ ἐπίδα
, τεκεῖν τήν ΘΕΟΤΟΚΟΝ , ἀῤῥήτως εὐδοκήσαντι .
Χορός τῶν Προφητῶν , ἀγάλλεσθαι · ἰδού γάρ , στεῖρα καρπόν ἐκφύει
, ἐν ᾧ αἱ προφητεῖαι , ὑμῶν περαιωθήσονται .
Ποίοις εὐφημιῶν στέμμασιν
Ποῖα πνευματικά ἄσματα , νῦν προσάξωμέν Σοι ΠΑΝΑΓΙΑ ; τῇ γάρ ἐκ
στείρας κυήσει Σου , ἅπαντα τόν κόσμον ἡγίασας · καί Ἀδάμ δεσμῶν ἐπελυτρώσω , καί
Εὔαν , ἐκ τῶν ὠδίνων ἠλευθέρωσας · Ἀγγέλων διό χοροί συνεορτάζουσιν · ὁ οὐρανός
τῇ γῇ χαίρει , καί ἐπικροτοῦσιν , αἱ ψυχαί Δικαίων ὠδάς , πιστῶς ἀνακράζουσαι ,
εἰς δόξαν τῶν γενεθλίων Σου .
Ποίοις οἱ εὐτελεῖς χείλεσιν , εὐφημήσωμεν νῦν τήν τεχθεῖσαν , τήν
Ἁγιωτέραν τῆς κτίσεως , καί Τιμιωτέραν ὑπάρχουσαν , Χερουβίμ καί πάντων τῶν Ἁγίων
· τόν Θρόνον , τοῦ Βασιλέως τόν ἀσάλευτον · τόν οἶκον , ἐν ᾦ κατῴκησεν ὁ Ὕψιστος
; τήν σωτηρίαν τοῦ κόσμου , τό Θεοῦ Ἁγίασμα · Τήν παρέχουσαν τοῖς πιστοῖς , ἐν τῇ
θείᾳ γεννήσι Αὐτῆς τό μέγα ἔλεος .
Τίνα τά φοβερά ᾄσματα , ἅ προσῆξαν Σοι τότε ΠΑΡΘΕΝΕ ; κύκλῳ Σου
τῆς κλίνης ἱστάμεναι , κόραι χαρμοσύνως χορεύουσαι · καί θαμβητικῶς ἀναβοῶσαι
· ἐτέχθη , τοῦ Βασιλέως τό Παλάτιον · ἐκλάμπει ἡ Κιβωτός τοῦ ἁγιάσματος , πύλαι
ἀνοίχθησαν στεῖραι · τοῦ Θεοῦ γάρ Πύλη , εὐτεκνίαν τῶν ἀρετῶν , εἰσάγει βραβεύουσα
, , εἰρήνην καί τό μέγα ἔλεος .
..............................................ἦχος
δ ΄.......................................
Ἔδωκας σημείωσιν
Ἀγάλλεται σήμερον Ἄννα σκιρτῶσα ἐν πνεύματι , καί εὐφραίνεται χαίρουσα
, τυχοῦσα ἐφέσεως , ἧς περ ἐπεπόθει , πάλαι εὐτεκνίας · ἐπαγγελίας γάρ καρπόν ,
καί εὐλογίας θεῖον ἐβλάστησεν , ΜΑΡΙΑΝ τήν ΠΑΝΑΜΩΜΟΝ , τήν τόν Θεόν ἡμῶν τέξασαν
, καί τόν ἤλιον λάμψασαν , τοῖς ἐν σκότει καθεύδουσιν .
Δεῦτε νῦν χορεύσωμεν , ᾄσματικῶς ὦ !!! φιλέορτοι , καί πιστῶς ἑορτάσωμεν
, τήν μνήμην γεραίροντες , Ἰωακείμ καί Ἄννης , τῆς σεπτῆς δυάδος · αὐτοί γάρ ἔτεκον
, τήν ΘΕΟΜΗΤΟΡΑ καί ΠΑΡΘΕΝΟΝ ΑΓΝΗΝ , διόπερ καί μετέστησεν ἐκ τῶν προσκαίρων πρός
ἄληκτον , καί ἀείζωον οἴκησιν , δυσωποῦντες σωθῆναι ἡμᾶς .
Εὐφρόσυνον τέρπεται κτίσις ἡ σύμπασα , ΘΕΟΤΟΚΕ ΠΑΝΥΜΝΗΤΕ · ἐτήσιον
ἄγουσα , μνήμην ὁμοφρόνως , τῶν Σῶν γεννητόρων , Ἰωακείμ τοῦ Θαυμαστοῦ , ὁμοῦ καί
Ἄννης πανηγυρίζουσα , χαράν γάρ προεξένησαν , Σέ παρ ᾿ ἐλπίδα βλαστήσαντες , τήν
τό φῶς ἀπαστράψασαν , καί τροφόν τῆς ζωῆς ἡμῶν .
Ἐπεφάνης σήμερον
Αἱ ἀκτῖνες ἔλαμψαν , τῆς παγκοσμίου , χαρμονῆς τοῦ τόκου Σου ΠΑΡΘΕΝΟΜΗΤΟΡ
ΜΑΡΙΑΜ , ἐπί τῆς γῆς καί κατηύγασαν , τάς διανοίας τῶν πόθῳ ὑμνούντων Σε .
Τῇ Σεπτῇ Γεννήσει Σου , ἡ οἰκουμένη , τῷ ἀΰλῳ Πνεύματι , πεποικιλμένη
νοερῶς , ἐν εὐφροσύνῃ κραυγάζει Σοι · χαῖρε ΑΓΝΗ ΠΑΡΘΕΝΕ , Χριστιανῶν τό καύχημα
.
Κατεπλάγη Ἰωσήφ
Ἀναβόησον Δαυίδ , τί ὤμοσέ σοι ὁ Θεός ; ἅ μοι ὤμοσε φησίν , καί
ἐκπεπλήρωκεν ἰδού , ἐκ τοῦ καρποῦ τῆς κοιλίας μου δούς τήν ΠΑΡΘΕΝΟΝ · ἐξ ᾿ ἧς ὁ
πλασουργός, Χριστός ὁ νέος Ἀδάμ , ἐτέχθη Βασιλεύς , ἐπί τοῦ θρόνου μου , καί βασιλεύει
σήμερον , ὁ ἔχων τήν βασιλείαν ἀσάλευτον · ἡ στεῖρα τίκτει τήν ΘΕΟΤΟΚΟΝ , καί τροφόν
τῆς ζωῆς ἡμῶν .
Ἐκ τῆς ῥίζης Ἰεσσαί , καί ἐξ ᾿ ὁσφύος τοῦ Δαυίδ , ἡ ΘΕΟΠΑΙΣ ΜΑΡΙΑΜ
, τίκτεται σήμερον ἡμῖν , καί νεουργεῖται ἡ σύμπασα καί θεουργεῖται · συγχάρηται
ὁμοῦ , ὁ οὐρανός καί ἡ γῆ , αίνέσατε Αὐτήν αἱ παριαί τῶν ἐθνῶν , Ἰωακείμ εὐφραίνεται
, καί Ἄννα πανηγυρίζει κραυγάζουσα · ἡ στεῖρα τίκτει τήν ΘΕΟΤΟΚΟΝ , καί τροφόν τῆς
ζωῆς ἡμῶν .
Ἡ ΠΑΡΘΕΝΟΣ ΜΑΡΙΑΜ καί ΘΕΟΤΟΚΟΣ ἀληθῶς , ὡς Νεφέλη τοῦ φωτός , σήμερον
ἔλαμψεν ἡμῖν , καί ἐκ δικαίων προέρχεται εἰς δόξαν ἡμῶν · οὐκ ἔτι ὁ Ἀδάμ κατακρίνεται
, ἡ Εὔα τῶν δεσμῶν ἀπολέλυται , καί διά οῦτο κράζωμεν βοῶντες , ἐν παῤῥησίᾳ τῇ Μόνῃ
ΑΓΝΗ · χαράν μηνύει ἡ Γέννησίς Σου , πάσῃ τῇ οἰκουμένῃ .
Ταχύ προκατάβαλε
Ἰούδα μεγαλύνθητι , καί κραταιούσθῳ Δαυίδ , Ἀδάμ ἀνακαινίσθητι , καί εὐφραινέσθω
Λευΐ , ἐξ ᾿ ὧν μοι ἐτέχθη Χριστός · τεῖνον σου τήν κινύραν , ὑμνογράφε καί λέγε
· τίς ἐστίν ἡ τεχθεῖσα , ἥν καλεῖς θυγατέρα ; τροφός ἐστίν τῆς ζωῆς μου , Μήτηρ
Χριστοῦ τοῦ Θεοῦ .
...........................................ἦχος
πλ. α ΄.....................................
Τόν συνάναρχον Λόγον
Ἰωακείμ καί ἡ Ἄννα πανηγυρίζουσιν · ἐν Θεῷ γάρ ἀξίως χάριν ἐδέξαντο
καί ἐγέννησαν καρπόν τόν Θεοδόχον Ναόν , τήν ΠΑΡΘΕΝΟΝ καί ΑΓΝΗΝ , τήν Μητέρα τοῦ
Θεοῦ τήν Μόνν Εὐλογημένην , πρεσβεύουσαν ἀεννάως , εἰς τό σωθῆναι τάς ψυχάς
ἡμῶν .
Τά οὐράνια πάντα νῦν ἐπαγάλλονται , καί τῶν ἀνθρώπων τό γένος συνεορτάζει
αὐτοῖς , καί οἱ Προφῆται μυστικῶς συνευφραίνονται · ἥν γάρ προεῖδον τυπικῶς , ἐν
ταῖς ἀρχαίαις γενεαῖς , Βάτον , καί Στάμνον καί Ῥάβδον
, Νεφέλην καί Πύλην καί Θρόνον , καί μέγα Ὄρος , γεννᾶται σήμερον .
............................................ἦχος
πλ. δ ΄....................................
Τό προσταχθέν
Ἀγαλλιάσθω οὐρανός , γῆ εὐφραινέσθω· ὁ τοῦ Θεοῦ γάρ οὐρανός ἐν γῆ ἐτέχθη , ἠ
ΘΕΟΝΥΜΦΟΣ Αὔτη , ἐξ ᾿ ἀπαγγελίας ` ἡ στεῖρα βρέφος θηλάζει τήν ΜΑΡΙΑΜ , καί χαίρει
ἐπί τῷ τόκῳ Ἰωακείμ , Ῥάβδος λέγων ἐτέχθη μοι , ἐξ ᾿ ἧς τό ἄνθος Χριστός , ἐβλάστησεν
ἐκ ρίζης Δαυίδ , ὄντως θαῦμα παράδοξον .
Ὤ !!! τοῦ παραδόξου θαύματος
Σήμερον Δαυίδ ἀγάλλεται , καί Ἰεσσαί νῦν σκιρτᾷ , καί Λευΐ μεγαλύνεται
, καί χαίρει τῷ πνεύματι , Ἰωακείμ ὁ δίκαιος , καί ἀτεκνία τῆς Ἄννης λέλυται , τῇ
Σῇ γεννήσει ΜΑΡΙΑ ΑΧΡΑΝΤΕ , ΘΕΟΧΑΡΙΤΩΤΕ , καί Ἀγγέλων σύστημα , σύν τοῖς βροτοῖς
, πάντες μακαρίζομεν τήν θείαν Μήτραν Σου .
Χαίροις τῶν βροτῶν τό σύστημα , χαῖρε Κυρίου Ναέ , χαῖρε Ὄρος τό
ἄγιον , χαῖρε θεία Τράπεζα , χαῖρε , Λύχνε ἀείφωτε · χαῖρε τό κλέος τῶν ὀρθοδόξων
ΣΕΜΝΗ , · χαῖρε ΜΑΡΙΑ Μήτηρ Χριστοῦ τοῦ Θεοῦ , χαῖρε ΠΑΝΑΜΩΜΕ · χαῖρε Θρόνε
πύρινε , χαῖρε Σκηνή , χαῖρε Βάτε ἄφλεκτε , χαῖρε ἡ πάντων ἐλπίς .
Ὦ !!!τοῦ παραδόξου θαύματος , !!! ὡς ἐξ ᾿ ἀγόνου μητρός , καί ἀκάρπου
στειρώσεως , ῥάβδος ἄνθος φέρουσα , ἀναφύεται σήμερον , ἡΘΕΟΜΗΤΟΡ καί ΑΠΕΙΡΟΓΑΜΟΣ
, ἐκ τῶν δικαίων Ἰωακείμ καί Ἄννης , ὅθεν καί χαίρει νῦν προφητῶν τό σύστημα , Πατριαρχῶν
πᾶσα η ὁμήγυρις , ἐν τῇ Γεννήσει Σου ΑΓΝΗ
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Δόξα
....καί νῦν ...ΘΕΟΤΟΚίΟΝ .
ἦχος β ΄
Ἡ προορισθεῖσα ΠΑΝΤΑΝΑΣΣΑ Θεοῦ κατοικητήριον , ἐξ ἀκάρπου σήμερον νηδύος προῆκται
, τῆς Ἄννης ἠγλαϊσμένης , τῆς ἀϊδίου οὐσίας τό θεῖον τέμενος · δι ᾿ ἧς ἰταμός ,
·ᾋδης καταπεπάτηται , καί παγγενῆ Εὔα , ἐν ἀσφαλεῖ ζωῇ , εἰσοικίζεται · Ταύτῃ ἐπαξίως
ἐκβοήσωμεν , μακαρία Σύ ἐν γυναιξίν , καί ὁ καρπός τῆς κοιλίας Σου εὐλογημένος
.
Σήμερον ἡ ΠΑΝΑΜΩΜΟΣ ΑΓΝΗ προῆλθεν ἐκ τῆς στείρας · σήμερον τά πάντα
εὐφραίνονται , ἐν τῇ Αὐτῆς Γεννήσει · ὁ Ἀδάμ τῶν δεσμῶν ἀπολύεται , καί ἡ Εὔα τῆς
ἀρᾶς ἠλευθέρωται · τά οὐράνια πάντα ἀγάλλονται , καί ἡ εἰρήνη τοῖς ἀνθρώποις βραβεύεται
· ἡμεῖς δέ δοξολογοῦντες βοῶμεν , δόξα ἐν ὑψίστοις Θεῷ , καί ἐπί γῆς εἰρήνη , ἐν
ἀνθρώποις εὐδοκία .
ἦχος δ ΄
Δι ᾿ Ἀγγέλου προῤῥήσεως , γόνος πάνσεπτος , ἐξ ᾿ Ἰωακείμ καί Ἄννης
τῶν διακίων , σήμερον προῆλθες ΠΑΡΘΕΝΕ , οὐρανός καί Θρόνος Θεοῦ , καί δοχεῖον
καθαρότητος , τήν χαράν προμηνύουσαν παντί τῷ κόσμῳ , τῆς ζωῆς ἡμῶν πρόξενε · κατάρας
ἀναίρεσις , εὐλογίας ἡ ἀντίδοσις · διό ἐν τῇ Γεννήσει Σου ΚΟΡΗ ΘΕΟΛΗΠΤΕ , τήν εἰρήνην
αἴτησαι , καί ταῖς ψυχαῖς ἡμῶν τό μέγα ἔλεος .
Ἡ παγκόσμιος χαρά , ἐκ τῶν δικαίων ἀνέτειλεν ἡμῖν , ἐξ ᾿ Ἰωακείμ
καί τῆς Ἄννης , ἡ ΠΑΝΥΜΝΗΤΟΣ ΠΑΡΘΕΝΟΣ · ἥτις δι ᾿ ὑπερβολήν καθαρότητος ,
ναός Θεοῦ ἔμψυχος γίνεται , καί μόνη κατά ἀλήθειαν , ΘΕΟΤΟΚΟΣ γνωρίζεται , ΕΚΕΙΝΗς
ταῖς ἱκεσίαις Χριστέ ὁ Θεός , τῷ κὀσμῳ τήν εἰρήνην κατάπεμψον , καί ταῖς ψυχαῖς
ἡμῶν τό μέγα ἔλεος .
Τήν πάνσεπτόν Σου Γέννησιν , ΠΑΝΑΓΙΑ ΠΑΡΘΕΝΕ ΑΓΝΗ , τῶν Ἀγγέλων
τά πλήθη ἐν οὐρανῷ , καί ἀνθρώπων τό γένος , ἐπί τῆς γῆς μακαρίζομεν · ὅτι Μήτηρ
γέγονας , τοῦ Ποιητοῦ τῶν ἁπάντων Χριστοῦ τοῦ Θεοῦ · αὐτόν ἱκετεύουσα , ὑπέρ ἡμῶν
μή παύση δεόμεθα , τῶν εἰς Σέ μετά Θεόν , τάς ἐλπίδας θεμένων , ΑΓΝΗ ΘΕΟΤΟΚΕ ΠΑΝΥΜΝΗΤΕ
καί ΑΠΕΙΡΟΓΑΜΕ .
ἦχος πλ. α ΄
Ὦ !!! μακαρία δυάς !!! ὑμεῖς πάντων γεννητόρων ὑπερήρθητε , ὅτι τήν τῆς
κτίσεως πάσης ὑπερέχουσαν ἐβλαστήσατε · Ὄντως μακάριος εἶ Ἰωακείμ , Τοιαύτης Παιδός
χρηματίσας πατήρ · μακαρία ἡ μήτρα σου Ἄννα , ὅτι τήν Μητέρα τῆς ζωῆς ἡμῶν ἐβλάστησε
· μακάριοι οἱ μαστοί , οἱ θηλάσαντες, τήν γαλακτοτροφήσασαν ,τόν τρέφοντα πάσαν
πνοήν · ὅν δυσωπεῖν ὑμᾶς παμμακάριστοι αίτούμεθα , ἐλεηθῆναι
τάς ψυχάς ἡμῶν .
ἦχος πλ. β ΄
Εἰ καί θείῳ βουλήματι περιφανεῖς στεῖραι μητέρες ἐβλάστησαν , ἀλλά
πάντων τῶν γεννηθέντων ἡ ΜΑΡΙΑ , θεοπρεπῶς ὑπερέλαμψεν · ὅτι καί ἐξ ἀκάρπου
παραδόξως τεχθεῖσα Μητρός , ἔτεκεν ἐν σαρκί τῶν ἁπάντων Θεόν , ὑπέρ φύσιν ἐξ ᾿ ἀσπόρου
γαστρός · ἡ Μόνη Πύλη τοῦ μονογενοῦς Υἱοῦ τοῦ Θεοῦ , ἥν διελθών , κεκλεισμένη
διεφύλαξεν · καί πάντα σοφῶς οἰκονομήσας , ὡς οἶδεν αὐτός , πᾶσι τοῖς ἀνθρώποις
, σωτηρίαν ἀπειργάσατο .
ἦχος πλ. δ ΄
Ἐν εὐσήμῳ ἡμέρᾳ ἑορτῆς ἡμῶν , σαλπίσωμεν , πευματικῇ κιθάρᾳ · ἡ
γάρ ἐκ σπέρματος Δαυίδ , σήμερον τίκτεται , ἡ Μήτηρ τῆς ζωῆς , τό σκότος λύουσα
· τοῦ Ἀδάμ ἡ ἀνάπλασις , καί τῆς Εὔας ἡ ἀνάκλησις · τῆς ἀφθαρσίας ἡ πηγή , καί τῆς
φθορᾶς ἀπαλλαγή , δι ᾿ ἧς ἡμεῖς ἐθεώθημεν , καί τοῦ θανάτου ἐλυτρώθημεν · καί βοήσωμεν
Αὐτῇ , σύν τῷ Γαβριήλ οἱ πστοί . χαῖρε ΑΓΝΗ ΚΕΧΑΡΙΤΩΜΕΝΗ , ὁ Κύριος μετά Σοῦ , καί
διά Σοῦ χαριζόμενος ἠμῖν τό μέγα ἔλεος .
Οἱ ἐξ ᾿ ἀκάρπων λαγόνων , ῥάβδον ἁγίαν τήν ΘΕΟΤΟΚΟΝ βλαστήσαντες , ἐξ
᾿ ἧς ἡ σωτηρία τῷ κόσμῳ ἀνέτειλεν , Χριστός ὁ Θεός , τό ζεῦγος τό ἄγιον , ἡ ξυνωρίς
ἡ Ἁγία , Ἰωακείμ καί Ἄννα · οὖτοι μεταστάντες πρός οὐρανίους σκηνάς , σύν τῇ αὐτῶν
Θυγατρί , ὙΠΕΡΑΧΡΑΝΤῼ ΠΑΡΘΕΝῼ , μετ ᾿ Ἀγγέλων χορεύουσιν , ὑπέρ τοῦ κόσμου , πρεσβείαν
ποιούμενοι · οἷς καί ἡμεῖς ,οἱ πιστοί συνελθόντες εὐσεβῶς , ὑμνοῦντες λέγομεν
· οἱ διά τῆς ΑΓΝΗΣ ΘΕΟΠΑΙΔΟΣ καί ΠΑΝΑΓΝΟΥ ΜΗΤΡΟΣ, προπάτορες Χριστοῦ χρηματίσαντες
, πρεσβεύσατε ὑπέρ τῶν ψυχῶν ἡμῶν .
..................................... Ἀπολυτίκια .........................................
Ἐκ τῆς ῥίζης Ἱεσσαί , καί ἐξ ᾿ ὀσφύος τοῦ Δαυίδ , ἡ ΘΕΟΠΑΙΣ ΜΑΡΙΑΜ
, τίκτεται σήμερον ἡμῖν , διό καί χαίρει ἡ σύμπασα καί καινουργεῖται · συγχαίρει
τε ομοῦ , ὁ οὐρανός καί ἡ γῆ , αἰνέσατε Αὐτήν αἱ πατριαί τῶν ἐθνῶν , Ἰακείμ εὐφραίνεται
, καί Ἄννα πανηγυρίζει κραυγάζουσα · ἡ στεῖρα τίκτει , τήν ΘΕΟΤΟΚΟΝ , καί τροφόν
τῆς ζωῆς ἡμῶν.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,Κανόνων
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
...........................................ἦχος
δ ΄.........................................
Προεόρτιος κανών τῆς ΘΕΟΤΟΚΟΥ , μέ ακροστιχίδα :
Γέννησιν
ὑμνῶ τῆς Θεοπαιδος ΚΟΡΗΣ . Ἰωσήφ .
ἀκροστιχίς
εἶναι ἡ πρότασις, ἡ ὀποία σχημαίζεται ἀπό τό πρῶτο γράμμα ἑκάστου τροπρίου.
καί
εἰς τήν παρουσαν ἑορτήν εἰς τόν κανόνα αὐτόν ἡ ἀκροστιχίδα , εἶναι ἡ ἀνωτέρω.
Ἱωσήφ, εἶναι ὁ ποιητής , ὁ ὑμνογραφος, ὀ ὁποῖος ἔγραψε τον κανόνα ` Γεννήθηκε
στήν Σικελία, τό 816 καί ἐκοιμήθη 3 απριλ. 886.
ἔγραψε
πολλούς ΘΕΟΜΗΤΟΡΙΚΟΥς κανόνας καί Δεσποτικους, και ἁγίων .
το
τελειότερο εἶναι ὁ Ἀκάθιστος ὕμνος...Ἀνοίξω το στόμα μου...
πολλάκις
θέτει τό ὄνομα του εἰς τήν Θ ΄ὠδήν τῶν κανόνων ...
.....Ἰ
Ω Σ Ή Φ ,... και δια αὐτό συνήθως ἡ θ ΄ὠδή ἔχει πολλάκις 5 τροπάρια ἀντί 4 τῶν συνήθων
.
ὠδή α ' ἦχος δ ΄Ἀνοίξω τό στόμα μου
Γηθόμενοι σήμερον , μετ ᾿ εὐφοσύνης ὑμνήσωμεν , τό θεῖον
γενέθλιον τῆς ΘΕΟΜΗΤΟΡΟΣ · καί γάρ τέτοκε , χαράν τῇ οἰκουμένῃ , λύπην προμήτορος
ἐξαφανίσασα .
Ἐκ στείρας προέρχεται , τῆς ἁμαρτίας ἡ στείρωσις , ἥν νόμος
πρόέγραψεν , καί τά κηρύγματα , προεδήλωσαν , τῶν θείων θεηγόρων , ΠΑΝΑΓΝΟΣ ΔΕΣΠΟΙΝΑ
Ἡ ΠΑΝΑΜΩΜΗΤΟΣ .
Ναός καί παλάτιον , τοῦ Βασιλέως γεγέννησαι , ἐν ᾧ τήν κατοίκησιν
, αὐτοῦ ποιούμενος , οἰκητήριον , τῆς ἉγίαςΤριάδος , πιστούς ἀπεργάσεται , ὁ ὑπερούσιος
.
Νυμφών ὡραιότατος , Θρόνος Θεοῦ ὑψηλότατος , ἐδείχθης ΘΕΟΝΥΜΦΕ
, ἐν ᾧ καθίσας σαρκί , τούς καθημένους ἐν σκότει ἀπωλείας , ἐγερεῖ πρός γνώσεως
, φῶς ἀγαθότητι .
ὠδή γ Ὅτι στεῖρα ἔτεκεν
Ἡ γῆ ἡ κατάκαρπος , ἐκ γῆς ἀκάρπου γεννᾶται , ἥτις καρπογονήσει τόν γεωργόν τῶν
ἀγθῶν , καί ζωηφόρον ἄσταχυν , τόν τρέφοντα πάνατς θείῳ νεύματι .
Σήμερον ἐβλάστησε τῆς Παρθενίας ἡ ῥάβδος , ἐξ ᾿ ᾖς ἀνθήσει
ἄνθος , ὁ φυτουργός ἡμῶν Θεός , τά πονηρά βλαστήματα , ἀποτέμνων ἄκρα ἀγαθότητι
.
Ἰδε τό ἀλάξευτον Ὄρος τό ἐκ πέτρας ἀγόνου , ἀποτεχθέν ,
τόν λίθον , καρπογονεῖν τόν νοητόν , ὅς συντριβήν ἐργάσεται , τῶν ξοάνων πάντων
τοῦ ἀλάστορος .
Νόμου προχαράγματα , Σέ προεδήλωσαν ΚΟΡΗ · τόν
νομοδότην Σύ γάρ , νομίμων δίχα ἐν γαστρί , κυοφορεῖς τηροῦντα Σε , ὑπέρ λόγον Ἄφθορον
, Ἀμίαντον .
ὠδή δ ΄Ὁ καθήμενος
Ὑπερτέρα τῶν Ἀγγέλων ἐπί γῆς ΚΟΡΗ τίκτεται , ἐν Ἁγιωσύνη
, οὖσα καί καθάρσει ἀσύγκριτος · ἥτις τήν κάθαρσιν πάντων Χριστόν τέξεται , ἁγιότητα
καί παντελῆ ἀπολύτρωσιν .
Μακαρία ἡ κοιλία , ἡ τῆς Ἄννης γεγένηται · τήν γάρ ἐν κοιλία
, μέλλουσαν χωρεῖ τόν μακάριον , καί μή χωρούμενον Λόγον , ἀπεγέννησεν , ἀναγέννησιν
, πᾶσι πιστοῖς παρεχόμενον .
Νῦν ὄ ζόφος τῆς κακίας ἐκμειοῦται ἀπάρχεται , ἡ γάρ τοῦ
ἡλίου , ἔμψυχος Νεφέλη ἀνέτειλεν , στειρωτικῶν ἐκ λαγόνων ἡ ΠΑΝΑΜΩΜΟΣ · ἧς
τήν γέννησιν , τήν φωταυγῆν ἑορτάσωμεν .
Ὡς κατάκαρπον ἐλαίαν τήν ἐκ ῥίζης βλαστήσασαν , Ἰεσσαί ΠΑΡΘΕΝΕ
, Ἄννα Σέ βλαστάνει βλαστάνουσαν , τόν ἐλεήμονα Λόγον οὗ τό ἔλεος καί ἡ ἀλήθεια
, διά παντός προπορεύεται .
ὠδή ε ΄ Ἐξέστη τά σύμπαντα
Τό ἐσφραγισμένον νῦν Βιβλίον ἀποτίκτεται , ὅπερ ἀναγνώσεται οὐδόλως , φύσεως
νόμῳ βροτός τηρούμενον , Λόγου εἰς κατοίκησιν καθώς , βίβλοι προεδήλωσαν , θεηγόρων
ἐν πνεύματι .
Ἡ ἄμπελος σήμερον , ἐτέχθη ἡ σωτήριος , ἥτις τόν ἀκήρατον
βλαστήσει , βότρυν τόν θεῖον , γλεῦκος προχέοντα , ἐξ ᾿ οὗ πᾶς ὁ πίνων μυστικῶς
, θείαν καί σωτήριον εὐφροσύνην καρπώσηται .
Σκιρτήσατε Ἄγγελοι , ἀνθρώποις συγχορεύοντες , σήμερον ἐκ
στείρας ἡ ΠΑΡΘΕΝΟΣ , ἀποτεχθεῖσα τήν λύπην ἔπαυσε · καί προοιμιάζεται χαράν , τοῖς
πανηφγυρίζουσιν , τήν Αὐτῆς θείαν Γέννησιν .
Θεῖος προδιέγραψε , Προφήτης προδηλότατα ,τόμον Σε
καινόν ἐν ᾧ δακτύλῳ , Λόγος πατρῴω , ΚΟΡΗ γραφήσεται , βίβλῳ καταγράφων τῆς ζωῆς
, πάντας ἀγαθότητι , τούς αὐτῷ πειθαρχήσαντας .
ὠδή
στ ΄ Τήν θείαν ταύτην
Ἐτέχθη ἡμῖν σήμερον γέφυρα , μετάγουσα πρός φῶς τό ἀνθρώπινον , κλῖμαξ οὐράνιος
, Ὄρος Θεοῦ ἐμφανέστατον , ἡ ΘΕΟΤΟΚΟΣ ΚΟΡΗ , ἥν εὐφημοῦμεν .
Ὁ κόχλος Ἄννα προήγαγε , πορφύραν τήν τό ἔριον βάψασαν
, τῆς σωματώσεως τοῦ Βασιλέως εἰς ὕστερον , ἥν ἐπαξίως πάντες ὑμνολογήσωμεν .
Πηγή νῦν προελήλυθεν , ῥανίδος ἐκ μικρᾶς ἡ ΠΑΝΑΜΩΜΟΣ , ἥτις
τήν ἄβυσσον , τῆς σωτηρίας κυήσασα , πολυθεΐας , παύσει , ἄπειρα ῥεύματα .
Ἀκάρπου ῥίζης ἐβλάστησας , καί πρόῤῥιζον κακίας τήν ἄκανθαν
, τῷ ὑπέρ φύσιν Σου , θείῳ βλαστῷ ἀναπέτεμες , ΑΕΙΜΑΚΑΡΙΣΤΕ ΘΕΟΓΕΝΝΗΤΟΡ
ΚΟΡΗ .
Προεόρτιον κοντάκιον
.
ἦχος γ ΄Ἡ ΠΑΡΘΕΝΟΣ σήμερον
Ἡ ΠΑΡΘΕΝΟΣ σήμερον καί ΘΕΟΤΟΚΟΣ ΜΑΡΙΑ , ἡ παστάς ἡ ἄλυτος , τοῦ οὐρανίου Νυμφίου
τίκτεται , ἀπό τῆς στείρας θεοβουλήτως , ὄχημα τοῦ Θεοῦ Λόγου εὐτρεπισθῆναι , ἡ
θεία Πύλη , καί Μήτηρ τῆς ὄντως ζωῆς .
Ὁ Οἶκος
Τῇ στειρεούσῃ καρπός ἐδόθῃ ἡ ΘΕΟΠΑΙΣ ΜΑΡΙΑ · ἥν προεῖδον ποτέ οἱ θεόπται Προφῆται
, ἐν Πνεύματι · Ταύτην ἡμεῖς σήμερον , ὁρῶντες , ἐν τοῖς κόλποις τῆς Ἄννης σκιρτῶσαν
, σύν τῷ πιστῷ Ἰωακείμ , νοητῶς πρός ἐστίασιν , συνέλθωμεν , καί τοῖς πόῥῥω καλέσωμεν
, λέγοντες · τοῦ κόσμου νῦν ἡ ἀνάκλησις , ἐξ ᾿ ἀκάρπου γαστρός , ἀνεβλάστησεν ,
ἡ θεία Πύλη , καί Μήτηρ τῆς ὄντως ζωῆς .
ὠδή ζ ΄ Οὐκ ἐλάτρευσαν
Ἰωακείμ τε καί Ἄννα μακαρίζονται , ἀποκυήσαντες, τήν μακαρίαν σαφῶς , ΑΓΝΗΝ ΘΕΟΜΗΤΟΡΑ
, Λόγον κυήσασαν , τόν μακάριον , τόν μακαρίου ἅπαντας , τούς πιστούς ἀποτελοῦντα
.
Δῶρον τίμιον ἐκτήγαντό Σε ΠΑΝΑΓΝΕ , οἱ Σοί γεννήτορες
τήν συλλαβοῦσαν Θεόν , τόν καταπλουτήσαντα δωρεαῖς κρείττοσιν , τούς κραυγάζοντας
· Εὐλογημένη ΠΑΝΑΓΝΕ , ἡ σαρκί Θεόν κυήσασα .
Οἱ μαστοί Σου ὑπέρ οἶνον ἀγαθότητι , Ἄννα θεόκλητε
, ὅτι μαστοῖς ἀγαθοῖς , τήν τόν ἀγαθότατον Λόγον θηλάσασαν , Σύ ἐθήλασας , τόν χόρηγόν
τοῦ γάλακτος , καί πνοῆς τροφέα πάσης .
Σκίρτα κροῦε τήν κινύραν σου θεόπνευστε Δαυίδ καί χόρευε
· ἡ Κιβωτός γάρ ἰδού , ἥν πάλαι προκατήγγειλας , ἐκ στειρευούσης γαστρός , προελήλυθεν
,τῷ βασιλεῖ τῆς κτίσεως , καί Θεῷ τετηρημένη .
ὠδή η ΄ Παῖδας εὐαγεῖς
Κινήσωμεν γλῶτταν ὑμνωδίας , τό θεῖον Γενέθλιον γεραίροντες τῆς τόν ὑπερύμνητον
Λόγον καί ὑπέρθεον , σωματωσάσης Πνεύματι , καί ἀνακράξωμεν · τόν Κύριον ὑμνεῖτε
πάντα τά ἔργα , καί ὑπερυψοῦτε εἰς πάντας τούς αἰῶνας .
Οἱ θεῖοι σκιρτήσατε Προφῆται , τιμῶντες ΠΑΡΘΕΝΟΥ τό Γενέθλιον
· Αὕτη γάρ ἐπλήρωσε , πάντα τά ηρύγματα , τόν ὑφ ᾿ ὑμῶν δηλούμενον , ἀποκυήσασα
Χριστόν , τόν τοῦ παντός Βασιλέα , διό ὑπερυψῦμεν τήν Μόνην ΑΓΝΗ εἰς τούς αἰῶνας
.
Ῥήξατε τά ὄρη εὐφροσύνη , Ἀπόστολοι Μάρτυρες χορεύσατε
, Ὅσιοι καί Δίκαιοι , νῦν ἀγαλλιάσθητε , τῷ γενεθλίῳ σήμερον τῆς τοῦ Κυρίου Μητρός
, διό ὑμνοῦμεν καί ὑπερυψοῦμεν ΑΓΝΗΝ τήν ΘΕΟΤΟΚΟΝ , εἰς πάντας τούς αἰῶνας .
Ἤνθησεν τό μῆλον τό εὐῶδες , τό ῥόδον τό θεῖον πεφανέρωται
, καί κατευωδίασε , σήμερον τά πέρατα , καί τό δυσῶδες ἔπαυσε , τῆς ἁμαρτίας ἡμῶν
, ἡ ΠΑΝΑΓΝΟΣ καί Μήτηρ τοῦ Λόγου , ἤν ὑπερυψοῦμεν εἰς πάντας τούς αἰῶνας
.
Στειρεύουσα φύσις τῶν ἀνθρώπων , σεπτῶν χαρισμάτων θείου
Πνεύματος , σήμερον εὐφράνθητι , στείρας τήν ΘΕΟΠΑΙΔΑ , ἀποτεχθεῖσα βλέπουσα , καί
ἀναβόησον · τήν Μόνην ΑΓΝΗΝ Εὐλογημένην , ὑμνοῦμεν καί ὑπερυψοῦμεν , εἰς πάντας
τούς αἰῶνας.
ὠδή
θ ΄ Ἅπας γηγενής .
Ἴδε τοῦ Θεοῦ , ὀ τόπος ὁ Ἅγιος προφανῶς δέδεικται · Πόλις ἡ περίδοξος , τοῦ Βασιλέως
ἀνῳκοδόμηται , ὁ φωταυγής Παράδεισος , φαιδρῶς ἐξήνθησεν , παραδείσου πρόξενος ὑπάρχουσα
, πρός Θεόν τε ἀνθρώπων οἰκείωσις .
Ὤφθη ἡ λαμπάς , Λυχνία τε σήμερον ἡ χρυσαυγίζουσα , φῶς
τό προαιώνιον , ἐν ᾗ οἰκῆσαν , τούς ἐν νυκτί τῶν δεινῶν , καταφωτίσει παύσει τε
τῆς ἀθεΐας ἀχλύν , καί ἡμέρας , πάντας ἀπεργάσεται , κοινωνούς ἀληθῶς διά πίστεως
.
Σήμερον ἡ γῆ , χορεύει · τόν νέον γάρ οὐρανόν ἔβλεψεν ,
Θεοῦ τόν τερπνότατον , ἀποτεχθέντα · ἐν ᾧ οἰκήσας σαρκί , τῶν οὐρανῶν ἐπέκεινα
, ἀναβιβάσει βροτούς , καί θεώσει πάντας , ἀγαθότητι · διό ὑπερυψοῦμεν τήν ΑΓΝΗΝ
καί μακαρίζομεν .
Ἡ περικαλής δυάς ἀνεβλάστησεν , Ἄννα καί Ἰωακείμ , Δάμαλιν
τήν Ἄσπιλον , ἐξ ᾿ οὗ ὁ μόσχος ὁ σιτευτός προελθών , ὑπέρ τοῦ κόσμου , τέθυται
, αἴρων τά πταίσματα , τῶν ἀνθρώπων , καί προσαγομένας τε καταπαύων θυσίας τοῖς
δαίμοσιν .
Φώτισον ἡμᾶς , τό φῶς ἡ κυήσασα τούς τήν φωσφόρον Σου ,
Γέννησιν ἐν Πνεύματι , ΘΕΟΓΕΝΝΗΤΟΡ πανηγυρίζοντας , καί τοῦ φωτό τοῦ μέλλοντος
, δεῖξον ΑΓΝΗ κοινωνούς , καί εἰρήνην , βράβευσον καί λύτρωσιν , τῶν
δεινῶν Μ ητρικαῖς ἱκεσίαις Σου .
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,Ἐξαποστειλάρια
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Ἀγάλλου κτῖσις ἅπασα , τήν χαράν αἰσθομένην , ἐξ ᾿ Ἄννης τῆ Θεόφρονος , ἥτις
λέγεται χάρις , Ἰωακείμ τε τοῦ θείου , τίκτεσθαι παρ ᾿ ἐλπίδα , ΜΑΡΙΑΝ τήν ΠΑΝΑΧΡΑΝΤΟΝ
, καί ΑΓΝΗΝ ΘΕΟΤΟΚΟΝ , ἧς ὁ καρπός , σωτηρία γέγονεν τοῖς ἀνθρώποις , Χριστός ὁ
σαρκωθείς Θεός , ἐξ ᾿ Αὐτῆς ἀποῤῥήτως .
Ἀδάμ ἀνακαινίσθητι , καί Εὔα μεγαλύνθητι , Προφῆται σύν Ἀποστόλοις
, χορεύσατε καί Δικαίοις · κοινή χαρά ἐν τῷ κόσμῳ , Ἀγγέλων τε καί ἀνθρώπων , ἐκ
τῶν δικαίων σήμερον , Ἰωακείμ καί τῆς Ἄννης , γεννᾶται ἡ ΘΕΟΤΟΚΟΣ .
Ἐκ τῆς ἀκάρπου σήμερον , Ἄννης ἄνθος προῆλθεν , ἡ ΘΕΟΤΟΚΟΣ ἅπαντα
, εὐωδίας ἐνθέου , πληροῦσα πέρατα κόσμου · καί χαρᾶς ἀϊδίου ἐμπιπλῶσα τήν κτίσιν
, ἥν ὑμνοῦντες ἀξίως , εὐφημήσωμεν ὡς οὖσαν , τῶν γηγενῶν ὑπερτέρα .
Ὁ γλυκασμός τῶν Ἀγγέλων , τῶν θλιβομένων ἡ χαρά, χριστιανῶν ἡ προστάτις,
ΠΑΡΘΕΝΕ Μήτηρ Κυρίου , ἀντιλαβοῦ μου καί ῥῦσαι , τῶν αἰωνίων βασάνων .
Προεόρτια
καί μεθέορτα,
πρόλογος
καί ἐπίλογος ,
τῆς
κυρίας ἑορτῆς τῶν Γενεθλίων τῆς ΘΕΟΤΟΚΟΥ....
Θά ἀκολουθήση , ἡ λαμπρά καί μεγαλη ΘΕΟΜΗΤΟΡΙΚΗ Ἑορτή , ἡ πλήρης ἑορταστική
ἀκολουθία.
..Πανηγυριζέσθωσαν θεόφρονες
..
Δεῦτε
τῆς Φιλοπάρθενοι πάντες , καί τῆς ΠΑΝΑΓΝΟΥ ἐρασταί ,δεῦτε καί χορείαν στησώμεθα,
καί ὑμνήσωμεν , τῶν Ἀσωμάτων τό Ἄσμα , καί τῶν πιστῶν τό ἐκαλλώπισμα. ..
ἐν
Ἱεραποστολῇ
,βκ
Νοεμ. ιζ ΄...( 17 Νοεμ. 2020 )
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου