ΚΥΛΙΟΜΕΝΟ ΜΥΝΗΜΑ

Εὐλογητός ὁ Θεός ἡμῶν, πάντοτε, νῦν καί ἀεί, καί εἰς τούς αἰῶνας τῶν αἰώνων , Ἀμήν... Δόξα σοι τῷ δείξαντι τό φῶς, καί φωτίσαντι τόν κόσμον..... Δόξα σοι Μῆτερ τοῦ Θεοῦ, δόξα σοι, ΠΑΝΑΓΙΑ, εὐχαριστοῦντες, προσκυνοῦμεν σε Μητέρα τοῦ Ὑψίστου.......
ΩΡΕΣ ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ ΙΕΡΑΣ ΜΟΝΗΣ ΠΡΩΙ ΩΡΑ: 9:30 ΕΩΣ 13:00, ΑΠΟΓΕΥΜΑ ΩΡΑ:16:45 ΕΩΣ ΤΕΛΟΣ ΑΚΟΛΟΥΘΙΑΣ--Η ΜΟΝΗ ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΚΛΕΙΣΤΗ ΟΛΗ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΚΑΘΕ ΔΕΥΤΕΡΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΤΕΣΣΑΡΑΚΟΣΤΗΣ ΜΟΝΟ ΤΟ ΠΡΩΙ ΕΩΣ ΤΗΝ ΕΝΑΡΞΗ ΤΗΣ ΑΚΟΛΟΥΘΙΑΣ 16:45+++++++ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ :10.Ὑμνολογικά/Ἐκ τοῦ Συνοδικοῦ τῆς Ἁγίας καί Οἰκουμενικῆς Ζ΄ Συνόδου ὑπέρ τῆς Ὀρθοδοξίας--4.Πρόγραμμα/Πρόγραμμα περιόδου Μεγάλης Τεσσαρακοστῆς-Program for the Great Lent.--2.Θεομητορικά/''...Εἰστήκει παρά τῷ Σταυρῷ...''--1.Νουθεσίες/...Ἡ ἐλπίς οὐ καταισχύνει...--1.Νουθεσίες/Ὁ Ὓμνος τῆς πίστεως--Ἐνημέρωσις Γέροντός μας π.Ἀποστόλου--Ἡ Ἀνακομιδή τοῦ Λειψάνου τοῦ ἐν Ἁγίοις πατρός ἡμῶν Ἰωάννου τοῦ Χρυσοστόμου.--Τοῦ ἐν Ἁγίοις Πατρός ἡμῶν Γρηγορίου,Ἀρχιεπισκόπου Κωνσταντινουπόλεως, τοῦ Θεολόγου.--15.Μοναστηριακά χτισίματα-κατασκευές/Νέες ἀναρτήσεις φωτογραφιῶν

Τετάρτη 6 Μαΐου 2020

Ἁγ. καί Μεγάλη Ἑβδομάς/ Ἀπόσπασμα Ἀγ.Ἐπιφανίου εἰς τήν Θεόσωμον Ταφήν τοῦ Κυρίου

«Τ γίῳ κα μεγλ Σαββτ»
τοι
Ες τν Θεσωμον Ταφν το Κυρου
κα Σωτρος μν ᾿Ιησο Χριστο
κα ες τν ᾿Ιωσφ τν π ᾿Αριμαθαας,
κα ες τν ν τ ͺΑδη το Κυρου κατβασιν,
μετ τ σωτριον πθος παραδξως
γεγενημνην.

Το ν γίοις Πατρός μν πιφανίου᾿᾿Επισκόπου Κωνσταντας (παλαις Σαλαμνος) τς Κπρου. πόσπασμα .
«Α. Τ εναι ατ πο συμβανει σμερα; Μεγλη σιωπ εναι πλωμνη στ γ. Μεγλη σιωπ κα ρεμα. Μεγλη σιωπ γιατ κοιμται Βασιλις. Η γ φοβθηκε κα σχασε, πειδ Θες μ τ σμα κοιμθηκε κα νστησε ατος πο κοιμνταν π’ τν ρχ τν αἰώνων. Ο Θες μ τ σμα πθανε, κα τρμαξε ῞ᾼδης. Ο Θες γι λγο κοιμθηκε, κα νστησε ατος πο βρσκονταν στν ῞ᾼδη.
Γ. Σμερα λθε σωτηρα σ’ ατος πο βρσκονται στ γ κα σ’ ατος πο π’ τν ρχ τν αἰώνων βρσκονται κτω π’ τ γ. Σμερα λθε σωτηρα στν ρατ κα ἀόρατο κσμο. Εναι διπλ σμερα παρουσα το Δεσπτη, διπλ σωτηρα, διπλ φιλανθρωπα, διπλ κατβαση μαζ κα συγκατβαση, διπλ πσκεψη πρς τος νθρπους. Κατεβανει Θες π τν οραν στ γ κι π τ γ στ καταχθνια. ᾿Ανογονται ο πλες το ῞ᾼδη. Γεμστε μ γαλλασι σες πο κοιμσθε π’ τν ρχ τν αἰώνων, ποδεχτετε τ μγα φς σοι κθεστε στ σκοτδι κα τ σκι το θαντου. Ερχεται Δεσπτης νμεσα στος δολους. Ερχεται Θες νμεσα στος νεκρος. Ερχεται ζω νμεσα στος θνητος. Ερχεται θος νμεσα στος νχους. Ερχεται τ φς πο δν σβνει νμεσα σ’ ατος πο βρσκονται στ σκοτδι. Ερχεται λευθερωτς νμεσα στος αχμαλτους. Ερχεται Ατς πο βρσκεται πι πνω π τος ορανος, μεταξ ατν πο βρσκονται κτω π’ τ γ. Ηλθε Χριστς στ γ κα πιστψαμε. Κατβηκε Χριστς στος νεκρος, ς κατεβομε μαζ Του κι ς δομε τ μυστρια πο γιναν κε. Ας γνωρσουμε Ατο πο κρφτηκε -στν ῞ᾼδη- τ κρυμμνα κτω π’ τ γ θαυμσια ργα Του. Ας μθουμε πς λαμψε τ κρυγμα κα στος κατοκους το ῞ᾼδη.
Δ. Τ συνβη λοιπν; Κατεβανοντας Θες στν ῞ᾼδη σζει λους χωρς ξαρεση; Οχι ββαια, λλ κι κε σζει σους πστεψαν. Χθς εδαμε τ ργο τς σωτηρας, σμερα τν κδλωση τς ξουσας. Χθς εδαμε τν δυναμα, σμερα τν κυριαρχα Του. Χθς φνηκαν τ σημδια τς νθρπινης φσης Του, σμερα τς θεϊκς φσης. Χθς Τν ρπιζαν, σμερα ραπζει μ τν στραπ τς θετητος τν χρο το ῞ᾼδη. Χθς Το βαζαν δεσμ, σμερα Ατς δνει τν τραννο - διβολο μ λυτα δεσμ. Χθς καταδικαζταν, σμερα χαρζει λευθερα στος καταδκους. Χθς Τν περιγελοσαν ο πηρτες το Πιλτου, σμερα ο θυρωρο το ῞ᾼδη ταν Τν εδαν γμισαν φρκη.

ΙΗ. Ατς πο ποτ δν μφανστηκε -ς Θες- στος νθρπους, πς μφανζεται ς νθρωπος κα συγχρνως ς φιλνθρωπος Θες; Πς γινε ρατς ἀόρατος; Πς σαρκθηκε υλος; Πς παθε παθς; Πς Κριτς στθηκε στ δικαστριο; Πς ζω γεθηκε τν θνατο; Πς χρητος χρεσε στν τφο; Πς κατοικε στ μνμα, Ατς πο δν γκατλειψε τν κλπο το Πατρα; Πς εσρχεται π τν πλη το σπηλαου, Ατς πο νοιξε τς πλες το Παραδεσου, κα ν δν διρρηξε τς πλες τς παρθενας τς Μαρας, πς συντριψε τς πλες το ῞ᾼδη; Πς, ν δν νοιξε τς πλες το περου στν περπτωση το Θωμ, μως νοιξε στος νθρπους τς πλες τς Βασιλεας, κα τς πλες το τφου κα τς σφραγδες τς φησε ν νοξουν μνες τους; Πς πολογζεται μ τος νεκρος, Ατς πο εναι λεθερος μεταξ τν νεκρν; Πς τ φς πο ποτ δν σβνει, ρχεται στ σκοτειν κα στ σκι το θαντου; Πο πηγανει; Πο πορεεται Ατς πο θνατος δν μπορε ν Τν κρατσει; Ποις εναι λγος κα τρπος κι σκοπς πο κατεβανει στν ῞ᾼδη; Μπως κατεβανει γι ν νεβσει τν κατδικο ᾿Αδμ, τν σνδουλ μας; Πραγματικ, πηγανει γι ν ναζητσει τν πρωτπλαστο σν τ χαμνο πρβατο.
Οπωσδποτε θλει ν πισκεφθε ατος πο βρσκονται μσα στ σκοτδι κα τ σκι το θαντου. Οπωσδποτε πορεεται γι ν λευθερσει τν αχμλωτο ᾿Αδμ κα τ συναιχμλωτη Εα Θες κα υἱός τους.
ΙΘ. Ομως, ς κατεβομε μαζ μ τν Χριστ, ς χορψουμε μαζ, ς σπεσουμε, ς σκιρτσουμε μαζ, ς νυμνσουμε, ς βιαστομε βλποντας τ συμφιλωση το Θεο μ τος νθρπους, τν πελευθρωση τν καταδκων κ μρους το γαθο Δεσπτου. Γιατ πορεεται Ατς πο π τ φση Του εναι φιλνθρωπος, γι ν βγλει -π τν ῞ᾼδη- ατος πο εναι δσμιοι π τν ρχ τν αἰώνων, μ πολλ δναμη κα ξουσα, ατος πο βρσκονται στος τφους νεκρο κα τος κατπιε τυραννικ πικρς κα χρταγος θνατος κα τος τυρννησε, φο τος ρπαξε π τν Θε κα τος μζεψε λους μαζ.
Ατος πορεθηκε Χριστς ν λευθερσει κα ν τος βλει μαζ μ τος ζωντανος, πο κατοικον στ γ. ᾿Εκε βρσκεται ᾿Αδμ, πρωτπλαστος κα πρωτογννητος, κα εναι πι κτω π λους τος καταδκους. ᾿Εκε εναι Αβελ πο πρτος πθανε στ γ, πρτος δκαιος ποιμνας, τπος τς δικης σφαγς το Ποιμνα Χριστο. ᾿Εκε εναι Νε, τπος το Χριστο, το κτστου τς μεγλης κιβωτο το Θεο, τς ᾿Εκκλησας, ποα δισωσε μ τ περιστρι το Αγου Πνεματος, λα τ θηριδη θνη π τν κατακλυσμ τς σεβεας κα διωξε π ατν τν διβολο κρακα. ᾿Εκε εναι ᾿Αβραμ, πργονος το Χριστο, θτης το γιο του, πο πρσφερε στν Θε τν προχη θυσα θυσιζοντας μ μαχαρι κα χωρς μαχαρι θανατνοντας κα μ θανατνοντας τν γι του. ᾿Εκε κτω βρσκεται δσμιος ᾿Ισακ, πο τν παλαι ποχ δθηκε π τν πατρα γι τ θυσα, τπος το Χριστο κα τς θυσας Του. ᾿Εκε κτω κα ᾿Ιακβ καταλυπημνος στν ῞ᾼδη, πως πρν ταν καταλυπημνος πνω γι τν ᾿Ιωσφ. ᾿Εκε φυλακισμνος ᾿Ιωσφ, πο φυλακστηκε στν Αγυπτο κα προτπωνε τν Χριστ ντας δεσμτης κα δεσπτης. ᾿Εκε κτω στ σκοτειν Μωυσς, πως πνω στ γ ταν βρφος μσα στ σκοτειν καλθι. ᾿Εκε Δανιλ στν λκκο το ῞ᾼδη, πως κποτε πνω στ γ, μσα στν λκκο τν λιονταριν. ᾿Εκε Ιερεμας στν λκκο το ῞ᾼδη κα τς φθορς το θαντου, πως κποτε ταν ριγμνος π τος συμπατριτες του μσα στν λκκο το βορβρου. ᾿Εκε μσα στ κτος το ῞ᾼδη πο δχεται λον τν κσμο βρσκεται ᾿Ιωνς, πο εναι τπος το Χριστο ποος εναι προαινιος ᾿Ιωνς πο θ πρχει κα στος τλειωτους αἰῶνες.
Κι κμη κε κα πργονος το Θεανθρπου, Δαβδ, π τν ποο κατ σρκα γεννθηκε Χριστς. Κα γιατ λω γι τν Δαβδ κα τν ᾿Ιων κα τν Σολομντα; ᾿Εκε βρισκταν κα διος μγας ᾿Ιωννης, μεγαλτερος π λους τος προφτες, κηρττοντας στν ῞ᾼδη σ’ λους π πρν τν Χριστ σν μσα π σκοτειν μτρα -πως κποτε βρφος μσα π τν κοιλι τς μητρας του ᾿Ελισβετ.
Ατς εναι διπλς πρδρομος κα κρυκας πρς τος ζωντανος κα τος νεκρος. Ατς π τ φυλακ το Ηρδη παραπμφθηκε -μ τν ποκεφαλισμ του- στν πανανθρπινη φυλακ το ῞ᾼδη τν δικαων κα δκων κεκοιμημνων πο βρσκονταν κε π τν ρχ τν αἰώνων.
Κ. ᾿Απ κε, π’ τν ῞ᾼδη, λοι ο προφτες κα ο δκαιοι μ θερμς κα συνεχες προσευχς πρς τν Θε μσα π τν καρδι τους, ζητον λτρωση π τν πολ δυνηρ κα σκοτειν κα κτω π τν ξουσα το χθρο διαβλου, ζοφερ κα κατασκτεινη νχτα. Κα μν νας λεγε πρς τν Θε· «᾿Απ τν κοιλι το ῞ᾼδη κουσε τν κραυγ τς φωνς μου». Κα λλος· «Μσα π’ τ βθη τς καρδις μου κραξα πρς ᾿Εσνα, Κριε. Κριε κουσε μ προσοχ τ φων μου».
Κα λλος· «Φανρωσε τ πρσωπ Σου κα θ σωθομε». Κα λλος· «᾿Εσ πο κθεσαι πνω στν Χερουβικ θρνο, μφανσου». Κα λλος· «Ντσου τ μεγλη Σου δναμη κα λα ν μς σσεις». Κα λλος· «Κριε, ς μς προφθσει εσπλαχνα Σου». Κα λλος· «Γλτωσε τν ψυχ μου π’ τν βαθτατο ῞ᾼδη». Κα λλος· «Κριε, βγλε τν ψυχ μου π τν ῞ᾼδη». Κα λλος· «Κριε, μ γκαταλεψεις τν ψυχ μου στν ῞ᾼδη». Κα λλος· «Ας νεβε ζω μου π’ τ φθορ πρς ᾿Εσνα, Κριε κα Θε μου».
ΚΑ. Ολους ατος κουσε πολυεσπλαγχνος Θες Χριστς, κα δν κρινε δκαιο τ ν κδηλσει τ φιλανθρωπα Του μνο πρς ατος πο ζοσαν κατ τν ποχ Του μετ π ατν, λλ κα πρς κενους πο πρν π τν νανθρπησ Του βρσκονταν στν ῞ᾼδη κα κθονταν στ σκοτδι κα τ σκι το θαντου.
Κα γι’ ατ ατος πο ζοσαν πνω στ γ τος πισκφθηκε Θες Λγος μ τ μψυχο σμα, τς δ ψυχς πο ταν στν ῞ᾼδη χωρς σμα τς πισκφθηκε μ τν νθεη κι μλυντη ψυχ Του· χωρς τ σμα, χι μως κα χωρς τ Θετητ Του.
ΚΒ. Λοιπν, ς τρξουμε γργορα μ τν νο κι ς βαδσουμε στν ῞ᾼδη, γι ν δομε πς κε μ πανσχυρη δναμη νικ λοκληρωτικ τν τραννο τν σκλαβωμνων ψυχν κα πς μ μεγλη πανστρατι, μ τ λμψη Του αχμαλωτζει χωρς χρια τς θνατες φλαγγες τν δαιμνων. Τς θρες πο δν εναι θρες σηκνει π τ μση κα τς πλες πο δν εναι ξλινες τς σπζει μ τ ξλο το Σταυρο Χριστς πο εναι θρα. Κα μ τ θεϊκ καρφι συντρβει κα κομματιζει τος αἰώνιους μοχλος. Κα μ τ δεσμ τν θεϊκν χεριν Του λεινει σν τ κερ τς λυτες λυσδες. Κα μ τ λγχη πο χτπησε τ θεϊκ πλευρ Του, διατρυπ τν σαρκη καρδι το τυρννου. ᾿Εκε συντριψε τ δναμη τν τξων του, ταν τντωσε σν τξο πνω στν Σταυρ τ θεα Του χρια. Γι’ ατ, ν κολουθσεις μ συχα τν Χριστ, θ δες τρα, πο δεσε τν τραννο κα πο κρμασε τ κεφλι του. Πς νσκαψε τ φυλακ το ῞ᾼδη κα λευθρωσε τος φυλακισμνους. Πς πτησε τ φδι κα πο κρμασε τ κεφλι του. Πς λευθρωσε τν ᾿Αδμ κα πς νστησε τν Εα. Πς γκρμισε τν νδιμεσο τοχο, κα πς καταδκασε τν δηλητηριδη δρκοντα, κα πς στησε νκητα τρπαια. Πο θαντωσε τν θνατο κα πς φθειρε τ φθορ κα πς πανφερε τν νθρωπο στ ρχικ του ξωμα.
ΚΓ. Ατς πο χθς π συγκατβαση δν θελε ν Τν βοηθσουν ο λεγενες τν ᾿Αγγλων, κα λεγε στν Πτρο «δν μπορ ν παρακαλσω τν Πατρα μου κα ν μο στελει γι συμπαρσταση περισστερες π δδεκα λεγενες ᾿Αγγλων;», σμερα κατεβανει κτω στν ῞ᾼδη κα τν θνατο, πως ρμζει σ Θε κα σ Δεσπτη, γι ν πολεμσει μ τν θνατ Του τν τραννο ς ρχηγς τν θαντων κα σωμτων στρατευμτων κα ορτων ταγμτων, χι μνο μ δδεκα λεγενες, λλ μ μριες μυριδες κα χλιες χιλιδες ᾿Αγγλων, ᾿Εξουσιν, Θρνων χωρς θρνους, Εξαπτεργων χωρς φτερ, Πολυομμτων χωρς μτια, ορανων ταγμτων, τ ποα ς Δεσπτη τους κα Βασιλι προπμπουν κα περιβλλουν κα τιμον, τν Χριστ. Οχι ς σμμαχοι. Μ γνοιτο! Διτι παντοδναμος Χριστς π ποι συμμαχα χει νγκη; ᾿Αλλ τν συνοδεουν γιατ ατ Το τ φελουν κα γαπον ν βρσκονται κοντ στν Δεσπτη Θε. Ατς ο ᾿Αγγελικς τξεις εναι σν μπιστοι δορυφροι πλτες λαμπρο, κρατντας σκπτρα τς θεας βασιλικς ξουσας το Κυρου, κα μνο στ θεο νεμα Του τρχουν ν προλβουν μ γρηγορδα μι τν λλη κα κνοντας ργο κα πρξη τ διαταγ Του.
Κα εναι καταστεφανωμνες μ τ στεφνι τς νκης ναντον τν παρατξεων τν χθρν κα τν παρανμων. Γι’ ατ κα κατεβανουν ττε στος δρμους κα εναι μαζ συνοδοιπροι το Θεο κα Δεσπτη στ μρη το ῞ᾼδη κα τ πγει του, πο εναι βαθτερα π’ λη τ γ, κα κατοικητρια πγεια τν κεκοιμημνων π τν ρχ τν αἰώνων, κα ρχεται γι ν τος βγλει μ ξουσα ατος τος λυσοδεμνους.
ΚΔ. Μλις, λοιπν, φτασε στ κατκλειστα κα νλια κα κατασκτεινα δεσμωτρια το ῞ᾼδη, κα κατοικητρια κα πγεια κα σπλαια, θεϊκ κα λαμπρτατη παρουσα το Κυρου, προχωρε πρν π λους ρχιστρτηγος Γαβριλ, γιατ ββαια, ντας π συνθεια κενος πο φρνει στος νθρπους τς γγελες τς χαρς, μ δυνατ φων, ρχαγγελικτατη κα στρατηγικτατη, ντονη κα σν το λιονταριο, λει πρς τς χθρικς - δαιμονικς δυνμεις· «᾿Ανοξτε, ρχοντες τς πλες σας». Μαζ του φωνζει κι Μιχαλ· «Κα γκρεμιστετε αἰώνιες πλες». Μετ ο Δυνμεις προσθτουν· «Φγετε μακρι παρνομοι θυρωρο». Κι ο ᾿Εξουσες λνε μ’ λη τους τν ξουσα· «Σπστε λυτες -γι αἰῶνες- λυσδες». Κα λλος Αγγελος· «Ντροπ σας, ντθετοι κι χθρο». Κα λλος· «Φοβηθετε, τραννοι κα παρνομοι, - γι’ ατ πο θ πθετε».
ΛΑ. Καθς, λοιπν, ατ τσι γνονταν στν ῞ᾼδη κα λγονταν κα λα θορυβονταν κα σεονταν, κα Κριος κντευε ν φτσει στ πι καττερα μρη, ᾿Αδμ, ατς πο δημιουργθηκε πρν π λους, πρωτπλαστος κα πρωτθνητος, πο βρισκταν πι βαθει π λους, δεμνος πολ γερ, κουσε τ βματα το Κυρου, πο ρχταν πρς τος φυλακισμνους κα ναγνρισε τ φων Του καθς περπατοσε μσα στ δεσμωτριο. Στρφηκε ττε πρς λους σοι ταν μαζ του γι αἰῶνες δσμιοι κα τος επε· ᾿Ακοω τν χο τν βημτων Κποιου πο ρχεται πρς μς. Κα ἐάν πραγματικ μς ξωσε ᾿Εκενος ν λθει δ, ττε μες θ λευθερωθομε π’ τ δεσμ μας. ᾿Εν Τν δομε πραγματικ νμεσ μας, ττε μες θ σωθομε π τν ῞ᾼδη.
ΛΒ. Κα καθς ᾿Αδμ ατ κα λλα σν ατ λεγε πρς λους τος συγκαταδκους του, μπανει Κριος κρατντας τ νικηφρο πλο το Σταυρο. Μλις Τν εδε πρωτπλαστος ᾿Αδμ, χτπησε τ στθος του γεμτος κπληξη κα φναξε μ δυνατ φων πρς λους λγοντας· «Ο Κρις μου ς εναι μαζ μ λους». Κα ποκρθηκε Χριστς κα επε στν ᾿Αδμ· «Ας εναι μαζ κα μ τ δικ σου πνεμα». Κα τν πινει π τ χρι κα τν σηκνει κα το λει· «Σκω σ πο κοιμσαι κα ναστσου π τος νεκρος, κα θ σ φωτσει Χριστς». ᾿Εγ, Θες σου, πο γι χρη σου γινα γις σου, πο γι χρη σου κα σ᾿ ατος πο κατγονται π σνα λω τρα, δνοντς τους μ τν ξουσα μου τν λευθερα π’ τ δεσμ τους· Βγετε ξω. Κα σ’ σους βρσκονται στ σκοτδι λω· Λβετε φς. Κα στος κεκοιμημνους λω· ᾿Αναστηθετε.
Κα σνα, ᾿Αδμ, προστζω· Σκω σ πο κοιμσαι, γιατ δν σ δημιοργησα γι’ ατ, γι ν μνεις δηλαδ φυλακισμνος στν ῞ᾼδη. ᾿Αναστσου π τος νεκρος. ᾿Εγ εμαι ζω τν νεκρν. ᾿Αναστσου δικ μου πλσμα, ναστσου σ δικ μου μορφ πο σ δημιοργησα σμφωνα μ τ δικ μου εκνα. Σκω ν φγουμε π δ. Γιατ σ εσαι μσα σ μνα κα γ μσα σ’ σνα. ᾿Εγ ς νθρωπος κι σ χουμε τν ατ φση. Γι χρη σου γ Θες σου γινα γις σου. Γι χρη σου γ Δεσπτης λαβα τ δικ σου μορφ το δολου. Γι χρη σου γ πο βρσκομαι ψηλτερα π τος ορανος, λθα πνω στ γ κα κατβηκα πι κτω π τ γ. Γι σνα τν νθρωπο γινα σν βοθητος νθρωπος φημνος νμεσα στος νεκρος. Γι σνα πο βγκες μσα π’ τν κπο -τς ᾿Εδμ-, παραδθηκα στος ᾿Ιουδαους μσα στν κπο -τς Γεθσημαν- κα μσ᾿ στν κπο σταυρθηκα. ΛΓ. Δς στ πρσωπ μου τ φτυσματα, πο δχτηκα γι χρη σου, γι ν σ ποκαταστσω πως σουν ταν σο εχα δσει τ μφσημ μου. Δς τ ραπσματα πο δχτηκα στ σαγνια μου, πο τ καταδχτηκα γι ν παναφρω τν λλοιωμνη μορφ σου στ κατ’ εκνα μου. Δς στ ρχη μου τ μαστγωμα πο τ καταδχτηκα γι ν διαλσω τ φορτο τν μαρτιν σου πο εχες πνω στν πλτη σου. Δς τ καρφωμνα μου χρια πο καλς τ πλωσα πνω στ ξλο το Σταυρο γι σνα πο κακς πλωσες τ χρια σου στ παγορευμνο ξλο - δντρο. Δς τ πδια μου πο τρυπθηκαν κα καρφθηκαν στ ξλο το Σταυρο, γιατ τ δικ σου πδια κακς τρεξαν πρς τ δντρο τς παρακος τν κτη μρα κατ τν ποα βγκε ναντον σου καταδικαστικ πφαση, κα πλι κατ τν κτη μρα ργζομαι γι τν νπλασ σου κα γι τ νοιγμα το παραδεσου.
ΛΔ. Γεθηκα γι χρη σου τ χολ γι ν σο θεραπεσω τν πικρ δον πο γεθηκες π τν γλυκ κενο καρπ. Γεθηκα τ ξδι, γι ν καταργσω π σνα τ δριμ κι φσικο ποτριο το θαντου. Δχτηκα τν σπγγο γι ν σβσω τ χειργραφο πο γραφε τς μαρτες σου. Δχτηκα τ καλμι, γι ν πογρψω τν λευθερα το νθρωπνου γνους. Υπνωσα πνω στν Σταυρ κα τρυπθηκα μ λγχη στν πλευρ, γι σνα πο σ πνωσα στν Παρδεισο κα βγαλα π τν πλευρ σου τν Εα. Η δικ μου πλευρ θερπευσε τν πνο τς πλευρς σου. Ο δικς μου πνος θ σ βγλει ξω π τν πνο σου στν ῞ᾼδη. Η λγχη πο μ τρπησε σταμτησε τ ρομφαα πο στρεφταν ναντον σου.
ΛΕ. Σκω, λοιπν, ς φγουμε π δ. Σ βγαλε χθρς π τν γινο Παρδεισο. Σ ποκαθιστ, χι πλον στν Παρδεισο, λλ σ ορνιο θρνο. Σ μπδισα ν φς π τ τυπικ δντρο τς ζως, τρα μως νθηκα μαζ σου γ πο εμαι Ζω. Διταξα τ Χερουβμ ν σ φρουρον σν δολο. Τρα κνω τ Χερουβμ ν σ προσκυνσουν ς θε. Κρφτηκες ττε π τν Θε γιατ σουν γυμνς, ν μως τρα πο κρυψες μσα σου γυμν τν Θε. Ντθηκες τν δερμτινο χιτνα τς ντροπς, λλ γ ντας Θες ντθηκα τν ματωμνο χιτνα τς σρκας.
Γι’ ατ σηκωθετε, ς φγουμε π δ, π τν θνατο στ ζω, π τ φθορ στν φθαρσα, π τ σκοτδι στ αἰώνιο φς. Σηκωθετε, ν φγουμε π δ, π τν δνη στν εφροσνη, π τ δουλεα στν λευθερα, π τ φυλακ στν νω Ιερουσαλμ, π τ δεσμ στν νεση, π τ σκλαβι στν τρυφ το Παραδεσου, π τ γ στν οραν.
ΛΣΤ. Γι’ ατν τν σκοπ πθανα κα ναστθηκα, γι ν γνω Κριος νεκρν κα ζωντανν. Σηκωθετε, ν φγουμε π δ, διτι ορνιος Πατρας μου περιμνει τ χαμνο πρβατο. Τ ννενντα ννι πρβατα τν ᾿Αγγλων περιμνουν τν σνδουλ τους ᾿Αδμ πτε ν ναστηθε, κα πτε ν νβει, κα πτε ν πιστρψει πρς τν Θε. Ο Χερουβικς θρνος χει τοιμαστε. Ατο πο θ σς νεβσουν εναι γργοροι κα βιζονται. Ο χρος το γμου χει προετοιμαστε. Τ δεπνο εναι στρωμνο. Ο αἰώνιες σκηνς κα ο τποι διαμονς εναι τοιμοι.
Εχουν νοιχτε ο θησαυρο τν γαθν, χει τοιμαστε Βασιλεα τν ορανν πρν π αἰῶνες. Τ γαθ πο περιμνουν τν νθρωπο δν τ χει δε μχρι τρα μτι κα ατι δν κουσαν γι’ ατ, κα δν τ βαλε νος νθρπου.
ΛΖ. Ατ κα λλα σν ατ επε Κριος. Κα ναστανεται Χριστς κα νωμνος μαζ Του ᾿Αδμ κι ναστανεται μαζ κα Εα. ᾿Αναστθηκαν κα πολλ λλα σματα δικαων πο εχαν πεθνει π τν ρχ τν αἰώνων, κηρττοντας τν τριμερη νσταση το Κυρου, τν ποα, ο πιστο ς τν ποδεχτομε κι ς τ δομε κι ς τν γκαλισουμε, χορεοντας μαζ μ τος ᾿Αγγλους κα γιορτζοντας μαζ μ τος ᾿Ασωμτους κα δοξζοντας μαζ τους τν Χριστ πο μς νστησε π τ φθορ κα μς ζωοποησε.
Σ’ Ατν νκει δξα κα δναμη, μαζ μ τν χωρς ρχ Πατρα Του κα τ Πανγιο κα γαθ κα ζωοποι Πνεμα Του, τρα κα πντοτε κα στος τλειωτους αἰῶνες. ᾿Αμν».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου