ΚΥΛΙΟΜΕΝΟ ΜΥΝΗΜΑ

Εὐλογητός ὁ Θεός ἡμῶν, πάντοτε, νῦν καί ἀεί, καί εἰς τούς αἰῶνας τῶν αἰώνων , Ἀμήν... Δόξα σοι τῷ δείξαντι τό φῶς, καί φωτίσαντι τόν κόσμον..... Δόξα σοι Μῆτερ τοῦ Θεοῦ, δόξα σοι, ΠΑΝΑΓΙΑ, εὐχαριστοῦντες, προσκυνοῦμεν σε Μητέρα τοῦ Ὑψίστου.......
ΩΡΕΣ ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ ΙΕΡΑΣ ΜΟΝΗΣ ΠΡΩΙ ΩΡΑ: 9:30 ΕΩΣ 13:00, ΑΠΟΓΕΥΜΑ ΩΡΑ:16:45 ΕΩΣ ΤΕΛΟΣ ΑΚΟΛΟΥΘΙΑΣ--Η ΜΟΝΗ ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΚΛΕΙΣΤΗ ΟΛΗ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΚΑΘΕ ΔΕΥΤΕΡΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΤΕΣΣΑΡΑΚΟΣΤΗΣ ΜΟΝΟ ΤΟ ΠΡΩΙ ΕΩΣ ΤΗΝ ΕΝΑΡΞΗ ΤΗΣ ΑΚΟΛΟΥΘΙΑΣ 16:45+++++++ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ :10.Ὑμνολογικά/Ἐκ τοῦ Συνοδικοῦ τῆς Ἁγίας καί Οἰκουμενικῆς Ζ΄ Συνόδου ὑπέρ τῆς Ὀρθοδοξίας--4.Πρόγραμμα/Πρόγραμμα περιόδου Μεγάλης Τεσσαρακοστῆς-Program for the Great Lent.--2.Θεομητορικά/''...Εἰστήκει παρά τῷ Σταυρῷ...''--1.Νουθεσίες/...Ἡ ἐλπίς οὐ καταισχύνει...--1.Νουθεσίες/Ὁ Ὓμνος τῆς πίστεως--Ἐνημέρωσις Γέροντός μας π.Ἀποστόλου--Ἡ Ἀνακομιδή τοῦ Λειψάνου τοῦ ἐν Ἁγίοις πατρός ἡμῶν Ἰωάννου τοῦ Χρυσοστόμου.--Τοῦ ἐν Ἁγίοις Πατρός ἡμῶν Γρηγορίου,Ἀρχιεπισκόπου Κωνσταντινουπόλεως, τοῦ Θεολόγου.--15.Μοναστηριακά χτισίματα-κατασκευές/Νέες ἀναρτήσεις φωτογραφιῶν

Τετάρτη 6 Μαΐου 2020

Ὑμνολογικά/Ἀπόλυσις ἱερ.ἀκολουθιῶν

πόλυσις ερ. κολουθιν 

πόλυσις καλεται , λεγομένη πό το ερέως  , ες τό τέλος κάστης κολουθίας , εχή , κροτελεύτιον .
 πάρχει μικρά καί μεγάλη πόλυσις .
  μικρή πόλυσις , γίνεται , ες τό τέλος τν ερν κολουθιν :
Θ΄ρας -ποδείπνου -μεσονυκτικο -τς τριθέκτης , καί τς ρας , ταν πισυνάπτεται μέ τήν κολουθίαν το ρθρου .
  Ες τάς λοιπάς κολουθίας γίνεται μεγάλη πόλυσις, τοι , ες τό τέλος : ,  σπερινο -ρθρου -θ. Λειτουργίας .
μικρά πόλυσις γίνεται ς ξς  :
 Ες τό τέλος τν κολουθιν , ερεύς στραμμένος πρός τήν εκόνα τς ΠΑΝΑΓΙΑΣ , ες τό τέμπλον ποκλινόμενος , λέγει : ΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΕ σσον μς ....
ναγνώστης, (ναγνώστρια λέγει) :
α. ν εναι κολουθία τριθέκτης , λέγει : ...ξιον στίν ς ληθς , μακαρίζειν Σε τήν ΘΕΟΤΟΚΟΝ ... (τοι , τό γνωστόν πέροχον τροπάριον )· 
β. ν εναι πόλυσις Α ρας , λέγει τό : Τ περμάχ ...
γ. ν εναι λλη κολουθία λέγει τό :      Τήν Τιμιωτέραν ....
  Αθις δέ , στρεφόμενος ερεύς πρός τήν Δεσποτικήν εκόνα, λέγει : Δόξα σοι , Θεός , μν δόξα σοι ...
καί ναγνώστης , (ναγνώστρια ) λέγει : Δόξα Πατρί ...Καί νν ...Κύριε , λέησον (τρίς ) , ελόγησον πάτερ ....
καί ερεύς ποιε , οτως τήν πόλυσιν : ...
Χριστός , ληθινός Θεός μν , τας πρεσβείαις τς ΠΑΝΑΧΡΑΝΤΟΥ καί ΠΑΝΑΜΩΜΟΥ  γίας Ατο Μητρός , ΠΕΡΕΥΛΟΓΗΜΕΝΗΣ, ΔΕΣΠΟΙΝΗΝ μν ΘΕΟΤΟΚΟΥ καί ΕΙΠΑΡΘΕΝΟΥ ΜΑΡΙΑΣ, τν γίων νδόξων καί πανευφήμων ποστόλων καί σαποστόλων , τν γίων νδόξων καί καλλινίκων Μαρτύρων , (το γίου τς μέρας ), τν γίων καί δικαίων θεοπατόρων ωακείμ καί ννης, καί πάντων τν γίων , λεήσαι , καί σώσαι μς , ς γαθός καί φιλάνθρωπος .
πόλυσις γίνεται , ες γ΄πρόσωπον , χι ες β΄.
ποφεύγομεν νά μνημονεύομεν λλα νόματα γίων , που συνήθως τινές, κινούμενοι πό ζλον πισυνάπτουν χορείαν καί σύνταγμα γίων , ες τήν πόλυσιν .
  Μετά τήν πόλυσιν , καί πρό  το :...Δι εχν ,,,προτάσομεν  διαλογικς :
---Πρόσδεξαι , Κύριε , ησο Χριστέ, Θεός μν , τήν δέησιν μν τν μαρτωλν , καί λέησον μς ·
--Γένοιτο , Κύριε ,τό λεος σου φ ᾿  μς , καθάπερ λπίσαμεν πί σέ   --ξιομακάριστοι και είμνηστοι κτήτορες , αωνία μνήμη μν · 
--Αωνία μνήμη ατν .
καί ερεύς πισφραγίζει , μέ τό : Δι ᾿ εχν ...
μήν   ....        (στεντορίως )
Ες τάς πολύσεις τν :ποδείπνου , καί μεσονυκτικο, δέν λέγομεν τό νωτέρω ..Τήν Τιμιωτέραν ...λλά μόνο τό :...Δόξα Πατρί..καί νν ....Κύριε λέησον (3) , ελόγησον πάτερ.
  πόλυσις γίνεται πό τήν ραίαν Πύλην βλέπων ερεύς πρός δυσμάς, καί μέ τό πισφραγιστικόν :... Δι ᾿ εχν ... στρέφεται ρν πρός τό ερόν , πρός νατολάς....

                             Μεγάλη πόλυσις γίνεται ς ξς :

Μετά τ προκαταρτικά, τοι :ΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΕ , σσον μς ........ Τήν Τιμιωτέραν ... Τ περμάχ ... ξιον τίν .... 
  καί αφο γίνη , ς νωτέρω , δια τάξις  , ερεύς λέγει , τό χαρακτηριστικόν τς πολύσεως , τό ποον θά γραψωμεν κατωτέρω, καί συνεχίζει :...
.....Χριστός , ληθινός Θεός μν , τας πρεσβείαις τς ΠΑΝΑΧΡΑΝΤΟΥ καί ΠΑΝΑΜΩΜΟΥ  γίας Ατο Μητρός , ΠΕΡΕΥΛΟΓΗΜΕΝΗΣ, ΔΕΣΠΟΙΝΗΝ μν ΘΕΟΤΟΚΟΥ καί ΕΙΠΑΡΘΕΝΟΥ ΜΑΡΙΑΣ , θεί δυνάμει το Τιμίου καί Ζωοποιο Σταυρο , προστασίαις τν Τιμίων πουρανίων ΰλων θείων Δυνάμεων σωμάτων , κεσίαις το Τιμίου νδόξου Προφήτου Προδρόμου καί Βαπτιστο ωάννου , τν γίων νδόξων καί πανευφήμων ποστόλων καί σαποστόλων · τν ν γίοις Πατέρων μν , μεγάλων εραρχν καί οκουμενικν Διδασκάλων , Βασιλείου το Μεγάλου , Γρηγορίου το Θεολόγου , καί ωάννου το Χρυσοστόμου , καί πάντων τν γίων εραρχν · 
τν γίων νδόξων καί καλλινίκων Μαρτύρων · 
τν σίων καί θεοφόρων πατέρων καί μητέρων μν · 
τν γίων καί δικαίων θεοπατόρων , ωακείμ καί ννης , 
( το γίου τς μέρας ) 
καί πάντων τν γίων , λεήσαι καί σώσαι μς , ς γαθός καί φιλανθρωπος ...Δι ᾿ εχν ...μήν ...

Γενομένης θείας λειτουργίας, ες τό τέλος τς πολύσεως, μνημονέυομεν , τόν γιον , το ποίου τήν θείαν μυσταγωγίαν πιτελέσαμεν..π.χ. Μεγάλου Βασιλείου ... ωάννου Χρυσοστόμου..ναλόγως τίνος τήν λειτουργίαν τελέσαμεν , προτάσσοντες τό :... το ν γίοις Πατρός μν ... ο τήν θείαν μυσταγωγίαν πιτελέσαμεν ....

β. πό το σπερινο το Σαββάτου , ως τήν Θ΄ραν τς Κυριακς , πρό το :.... Χριστός ληθινός θεός μν ....
προττάσσομεν τό : ..... ναστάς κ νεκρν , Χριστός ....
γ. Κατά τάς Δεσποτικάς ορτάς , τόσον ες τήν κυριώνυμον μέραν , σο καί ν μεθεόρτοις, ως τς ποδόσεως τς ορτς , πρό το :... Χριστός , ληθινός Θεός μν ... προτίθεται , πισυνάπτεται τό χαρακτηριστικόν τς ορτς , ς κατωτέρω .
δ. πό τήν Κυριακήν το Πάσχα , ως τς ποδόσεως τς ορτς , τοι μέχρι τήν Τετάρτην τς ΣΤ ΄βδομάδος  , προστίθεται τό χαρακτηριστικον : ... ναστάς κ νεκρν , θανάτ θάνατον πατήσας , καί τος ν τος μνήμασιν , ζωήν χαρισάμενος , Χριστός ....
καί ες τήν Διακαινήσιμον βδομάδα πισφραγίζεται , ντί τό : Δι ᾿ εχν ... μ τό :Χριστός νέστη κ νεκρν ...
ε. Ες τήν ορτήν τς κατά σάρκα γεννήσεως το Σωτρος, καί μέχρι τς ποδόσεως , προστιίθεται , μλλον, προτίθεται τό χαρακτηριστικόν : .. ν σπηλαί γεννηθείς καί ν φάτν νακλιθείς , διά τήν μν σωτηρίαν , Χριστός  ....
στ . Ες τήν περιτομήν το Κυρίου :.... ν τ γδό μέρ , σαρκί περιτμηθναι καταδεξάμενος , διά τήν μν σωτηρίαν ...
ζ΄.Ες τά για Θεοφάνεια :... ν ορδάν πό ωάννου , βαπτισθναι καταδεξάμενος , διά τήν μν σωτηρίαν , ....
η΄.Ες τήνπαπαντήν , :... ν γκάλαις το δικαίου Συμεών , βασταχθναι καταδεξάμενος , ...
θ΄ Ες τόν Εαγγελισμόν τς ΘΕΟΤΟΚΟΥ :.... δι ᾿ μς τούς νθρώπους, καί διά τήν μετέραν σωτηρίαν , κ Πνεύματος γίου , καί ΜΑΡΙΑΣ τς ΠΑΡΘΕΝΟΥ , σαρκωθναι καταδεξάμενος , Χριστός ....τας πρεσβείαις τς τς ΠΑΝΑΧΡΑΝΤΟΥ....ς τόν Εαγγελισμόν ορτάζομεν ...
ι΄.ες τήν ορτήν τς Μεταμορφώσεως , :... ν τ ρει τ Θαβώρ , μεταμορφωθείς ν δόξ , νώπιον τν γίων ατο Μαθητν καί ποστόλων , Χριστός ....
ια΄.Τ Κυριακ τν Βαΐων :... πί πώλου νου καθεσθναι καταδεξάμενος , Χριστός.... ( τοτο, πό τόν σπερινόν τν Βαΐων , Σάββατον σπέρας, ως , Θ ρας Κυριακς τν Βαΐων ...)
ιβ΄ πό τήν πόλυσιν το σπερινο τς Κυριακς τν Βαΐων , μέχρι , Θ΄ρας τς Μεγάλης Τετάρτης  :...ρχόμενος   Κύριος, πί τό κούσιον Πάθος, διά τήν μν σωτηρίαν ...
ιγ΄.Τ Μεάλ Πέμπτ , ν τ πολύσει : δι ᾿ περβάλλουσαν γαθότητα , δόν ρίστην τήν ταπείνωσιν ποδείξας , ν τ νψαι τούς πόδας τν Μαθητν , καί μέχρι Σταυρο καί Ταφς συγκαταβάς μν , Χριστός ....
ιδ΄.Ες τήν κολουθίαν τν χράντων Παθν , καί Μεγάλων ρν :  μπτυσμούς καί μάστιγας , καί κολαφισμούς , καί Σταυρόν καί θάνατον πομείνας, διά τήν το κόσμου σωτηρίαν , Χριστός ...
ιε΄.Τ Μεγάλ Παρασκευ ες τόν σπερινόν , καί ες τόν ρθρον το Μεγ, Σαββάτου καί ρν :... δι ᾿ μς τούς νθρώπους , καί διά τήν μετέραν σωτηρίαν , τά φρικτά πάθη , τόν Ζωοποιόν Σταυρόν , καί τήν κούσιον  Ταφήν , σαρκί καταδεξάμενος , ...
ιστ΄Τ Κυριακ το Πάσχα , ως τς ποδόσεως τς ορτς το Πάσχα :... ναστάς κ νεκρν , θανάτ θάνατον πατήσας , καί τος ν τος μνήμασι, ζωήν χρισάμενος ....
ιζ΄Τ Πέμπτ τς ναλήψεως , ως τς ποδόσεως  :... ν δόξ ναληφθείς φ ᾿ μν ες τούς ορανούς , καί ν δεξι καθίσας το Θεο καί Πατρός , Χριστός , ...
ιη΄. Τ Κυριακ τς Πεντηκοστς , μέχρι τς ποδόσεως  :... ν εδει πυρίνων γλωσσν , ορανόθεν καταπέμψας τό Πανάγιον Πνεμα , πί τούς γίους Μθητάς καί ποστόλους ....
ιθ΄. ν μεθεόρτοις Κυριακας Χριστουγέννων  , Θεοφανείων , Μεταμορφώσεως  , μετά τό χαρακτηριστικόν τς ορτς προστίθεται καί τό :... καί ναστάς κ νεκρν , Χριστός , ...
κ΄. μοόιως καί ες τάς ορτάς :Περιτομς , παπαντς , Εαγγελισμο , καί κατά τήν κυριώνυμον μέραν , καί κατά τάς μεθεόρτους Κυριακάς ,  μετά τό χαρακτηριστικόν τν ορτν , προστίθεται, καί τό :...καί ναστάς κ νεκρν , ...
κα΄.   Κατά τήν Ζ΄Κυριακήν πό το Πάσχα , τ Κυριακ τν γίων Πατέρων τς Α΄οκουμενικς Συνόδου , ποία εναι καί μεθέορτος Κυραική τς ναλήψεως, πόλυσις γίνεται :... ναστάς κ νεκρν , καί ν δόξ ναληφθείς φ μν ες τούς οραούς, καί ν δεξι καθίσας το Θεο καί Πατρός , Χριστός ...

πολύσεις ΘΕΟΜΗΤΟΡΙΚΩΝ ορτν ....
Είς τάς ΘΕΟΜΗΤΟΡΙΚΑΣ ορτάς , μετά τήν μνημόνευσιν το ΘΕΟΜΗΤΟΡΙΚΟΥ νόματος , «..ΔΕΣΠΟΙΝΗς μν ΘΕΟΤΟΚΟΥ καί ΕΙΠΑΡΘΕΝΟΥ ΜΑΡΙΑΣ ...»προσθέτομεν τό χαρακτηριστικόν τς ορτς ..π.χ.ς τό γενέσιον ... ...τήν Κοίμησιν ορτάζομεν ....
μοίως ν τύχ Σύναξις , μνημονεύομεν τό γεγονός, π.χ. «...ς τήν Σύναξιν ορτάζομεν ....».
Ατς , Κ Ε Ι Ν Η Σ ! ! ! πρεσβείαις γίαις Χριστέ, τήν ποίμνην σου, τήν κκλησίαν σου , τήν νεολαίν , περιφύλαξον κ λύκων λυμαινομένων αυτήν ..μήν ....


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου