ΤΑ ΕΝΔΕΚΑ ἈΝΑΣΤΑΣΙΜΑ ΕΞΑΠΟΣΤΕΙΛΑΡΙΑ , ΜΕΤΑ ΤΩΝ ΘΕΟΤΟΚΙΩΝ ΚΑΙ ΤΑ
ΕΝΔΕΚΑ ΕΩΘΙΝΑ ΙΔΙΟΜΕΛΑ ΔΟΞΑΣΤΙΚΑ
Ἐξαποστειλάριο
, εἶναι ἕνα χαρμόσυνο , λειτουργικό , ὑμνολογικό τροπάριο τῶν ἀκολουθιῶν , ἀπό τό ρῆμα «..ἐξαποστέλλω..» καί ἀναφέρεται
, εἰς τήν ἀποστολήν , διασκορπισμόν τῶν Μαθητῶν τοῦ Χριστοῦ , εἰς τήν ὑφήλιον ,
τήν μέχρι τότε γνωστήν ,διά τήν
διάδοσην τοῦ Εὐαγγελίου , κατά τήν ἐντολήν
, εὐλογίαν τοῦ Χριστοῦ...«... πορευθέντες εἰς τόν κόσμον ἅπαντα , κηρύξατε τὀ εὐαγγέλιον
πάσῃ τῆ κτίσει ...» Ματθ. κη . 19-20.
Διακρίνονται εἰς τρεῖς κατηγορίας :
α. Τά Ἑωθινά Ἀναστάσιμα.
β. Τά τῶν Δεσποτικῶν καί ΘΕΟΜΗΤΟΡΙΚΩΝ ἑορτῶν , καί τῶν
ἑορταομένων ἁγίων .
γ. Τά καθημερινά, τῆς ἑβδομάδος, ὅταν δέν ὑπάρχει...
«... Ἅγιος τιμώμενος ἐκκλησιαστικῶς ...»
τήν Μεγ. Τεσσαροκαστήν , ἀντικαθίστανται , δια τῶν ,
λεγομένων φωταγωγικῶν , ἕνα διά καθε ἤχον
, καί δεσπόζει , ἡ λέξη φῶς, ἀναφερομένη στό φῶς τοῦ Χριστοῦ, ὅπως π. χ,
τό φωταγωγικόν τοῦ γ ΄ἤχου :...Ἐξαπόστειλον
τό φῶς σου , Χριστέ ὁ Θεός, καί φώτισον τήν καρδίαν μου , πρεσβείαις τῆς
ΘΕΟΤΟΚΟΥ , καί σῶσον με.
Τά Ἑωθινά Ἀναστάσιμα ἐξαποστειλάρια , ὅπως καί τά Ἑωθινά
Εὐαγγέλια εἶναι ἔνδεκα , ὅσος καί ὁ ἀριθμός τῶν Ἀποστόλων οἱ ὁποῖοι εἶδον τόν
Χριστόν Ἀναστάντα, ἀφοῦ ὁ Ἰούδας ἐπορεύθη εἰς τόν ἴδιον τόπον , ψάλλονται
μετά τήν θ ὠδήν τῶν κανόνων, καί θά
λέγαμε , εἶναι ἕνα λαμπρό , χαρμόσυνο προοίμιον τῶν αἴνων ψαλλωμένων μετά ἀπό αὐτά
· εἶναι τό ἀναστάσιμον ἐξαποστειλάριον , καί συνοδεύεται πάντοτε , βεβαίως , μέ
ὅμοιον ΘΕΟΤΟΚΊΟΝ.
Τά ἐξαποστειλάρια
εἶναι ποίημα τοῦ Αὐτοκράτορος
Κωνσταντίουτοῦ Ζ΄τοῦ Πορφυρογεννήτου (905-959 μ.χ. ) , ἐνῶ τά Ἑωθινά δοξαστικά
τῶν αἴνων , εἶναι ποίημα τοῦ πατρός αὐτοῦ , Λέοντος ΣΤ ΄τοῦ σοφοῦ.
Τά ἐξαποστειλάρια,
ἀλλα κυρίως τά Δοξαστικά , εἶναι μία
πλήρης ἀνακεφαλαίωσις τῶν Ἑωθινῶν ἀναστασίμων εὐαγγελίων , ἐν βραχεῖ ρήματι ,
καί πολλῇ συνέσει .
Α΄Ἑωθινόν
Άναστάσιμον Ἐξαποστειλάριον
Τοῖς Μαθηταῖς
συνέλθωμεν , ἐν ὄρει Γαλιλαίας , πίστει Χριστόν θεάσασθαι , λέγοντα ἐξουσίαν ,
λαβεῖν τῶν ἄνω καί κάτω , μάθωμεν πῶς διδάσκει , βαπτίζειν εἰς τό ὄνομα τοῦ
Πατρός ἔθνη πάντα , καί τοῦ Υἱοῦ , καί Ἁγίου Πνεύματος καί συνεῖναι , τοῖς
μύσταις ὡς ὑπέσχετο , ἕως τῆς συντελείας
.
ΘΕΟΤΟΚΙΟΝ
Τοῖς Μαθηταῖς
συνέχαιρες , ΘΕΟΤΟΚΕ ΠΑΡΘΕΝΕ , ὅτι Χριστόν ἑώρακας , ἀναστάντα ἐκ τάφου ,
τριήμερον καθώς εἶπεν · οἷς καί ὤφθη διδάσκων , καί φανερῶν τά κρείττονα , καί
βαπτίζειν κελεύων , ἐν τῷ Πατρί καί Υἱῷ καί Πνεύματι , τοῦ πιστεύειν , αὐτοῦ ἡμᾶς
τήν ἔγερσιν , καί δοξάζειν Σε ΚΟΡΗ ...
ΔΟΞΑΣΤΙΚΟ ΕΩΘΙΝΟΝ Α ΄ ἦχος α ΄
Εἰς τό ὄρος
τοῖς Μαθηταῖς ἐπειγομένοις , διά τήν
χαμόθεν ἔπαρσιν , επέστη ὁ Κύριος , καί προσκυνήσαντες αὐτόν , καί τήν δοθεῖσαν
ἐξουσίαν , παντχοῦ διδαχθέντες , εἰς τήν ὑπ ᾿ οὐρανόν ἐξαποστέλλοντο , κηρῦξαι
, τήν ἐκ νεκρῶν ἀνάστασιν , καί τήν εἰς οὐρανούς ἀποκατάστασιν · οἷς καί
συνδιαιωνίζειν ὁ ἀψευδής ἐπηγγείλατο ,
Χριστός ὁ Θεός , καί Σωτήρ τῶν ψυχῶν ἡμῶν .
Ἐξαποστειλάριον Β ΄
Τ όν λίθον
θεωρήσασαι , ἀποκεκυλισμένον , αἱ Μυροφόροι ἔχαιρον , εἶδον γάρ νενανίαν , καθήμενον
ἐν τῷ τάφῳ , καί αὐτός ταύταις ἔφη · Ἰδού Χριστός ἐγήγερται , εἴπατε σύν τῷ
Πέτρῳ τοῖς Μαθηταῖς · ἐν τῶ ὄρει φθάσατε Γαλιλαίας · ἐκεῖ ὑμῖν ὀφθήσεται , ὡς
προεῖπεν τοῖς φίλοις .
ΘΕΟΤΟΚΙΟΝ
Ἄγγελος μέν ἐκόμισε
, τῇ ΠΑΡΘΕΝῼ τό χαῖρε , πρό σῆς Χριστέ συλλήψεως · Ἄγγελον δέν τόν λίθον , ἐκύλισέ
σου τοῦ τάφου · ἀντί λύπης , ὁ μέν γάρ , χαρᾶς ἀφράστου σύμβολα , ὁ δέ ἀντί
θανάτου , σέ χορηγόν τῆς ζωῆς κηρύττων καί μεγαλύνων , καί λέγων τήν ἀνάστασιν
, γυναιξίν καί τοῖς μύσταις .
ΕΩΘΙΝΟΝ Β ἦχος β ΄
Μετά μύρων
προσελθοῦσαι , ταῖς περί τήν Μαριάμ γυναιξί , καί διαπορουμέναις , πῶς ἔσται αὐταῖς
τυχεῖν τοῦ ἐφετοῦ , ὡράθη ὁ λίθος μετηρμένος , καί θεῖος νεανίας , καταστέλλων , τόν θόρυβον αὐτῶν τῆς ψυχῆς · ἠγέρθη γάρ
φησίν , Ἰησοῦς ὁ Κύριος , διό κηρύξατε ,
τοῖς κήρυξιν αὐτοῦ Μαθηταῖς , εἰς τήν Γαλιλαίαν δραμεῖν , καί ὄψεσθε αὐτόν , ἀναστάντα
ἐκ νεκρῶν , ὡς ζωοδότην καί Κύριον .
Ἐξαποστειλάριον
Γ
Ὅτι Χριστός ἐγήγερτα
ι , μή τις διαπιστείτω · ἐφάνη τῇ Μαρίᾳ γάρ , ἔπειτα
καθωράθη τοῖς εἰς ἀγρόν ἀπιοῦσιν · μύσταις δέ πάλιν ὤφθη , ἀνακειμένοις ἔνδεκα
· οὕς βαπτίζειν ἐκπέμψας , εἰς οὐρανούς , ὅθεν καταβέβηκεν ἀνελήφθη , ἐπικυρῶν
τό κήρυγμα, πλήθεσιν τῶν σημείων .
ΘΕΟΤΟΚΙΟΝ
Ὁ ἀνατείλας Ἥλιος
ἐκ παστοῦ ὡς Νυμφίος , ἀπό τοῦ Τάφου σήμερον , καί τόν ἅδην σκηλεύσας , καί
θάνατον καταργήσας , Σέ Τεκούσης πρεσβείαις , φῶς ἡμῖν ἐξαπόστειλον , φῶς
φωτίζων καρδίας , καί τάς ψυχάς , φῶς βαδίζειν ἅπαντας ἐμβιβάζον , ἐν τρίβοις
προσταγμάτων σου , καί ὁδοῖς τῆς εἰρήνης .
Γ ΄ ἙΩΘΙΝΌΝ
ΔΟΞΑΣΤΙΚΟΝ ἦχος β ΄
Τῆς Μαγδαληνῆς
Μαρίας , τήν τοῦ Σωτῆρος εὐαγγελιζομένης
, ἐκ νεκρῶν ἀνάστασιν καί ἐμφάνειαν , διαπιστοῦντες οἱ Μαθηταί , ὠνειδίζοντο τό
τῆς καρδίας σκληρόν · ἀλλά τοῖς σημείοις καθοπλισθέντες καί θαύμασιν , πρός τό κήρυγμα ἀπεστέλλοντο · καί
σύ μέν , Κύριε , πρός τόν ἀρχίφωτον ἀνελήφθης Πατέρα · οἱ δέ ἐκήρυττον πανταχοῦ
, υόν λόγον , τοῖς θύμασιν πιστούμενοι · διό καί φωτισθέντες δι ᾿ αὐτῶν ,
δοξάζομεν σου , τήν ἐκ νεκρῶν ἀνάστασιν , φιλάνθρωπε .
Δ Ἑωθινόν Ἐξαποστειλάριον
Ταῖς ἀρεταῖς ἀστράψαντες , ἴδωμεν ἐπιστάνταις , ἐν
ζωηφόρῳ μνήματι , ἄνδρας ἐν ἀστραπτούσαις αἰσθήσεσιν Μυροφόροις , κλινούσαις εἰς
γῆν ὄψιν · τοῦ οὐρανοῦ δεσπόζοντος , ἔγερσιν διδαχθῶμεν , καί πρός ζωήν , ἐν
μνημείῳ δράμωμεν σύν τῷ Πέτρῳ , καί τό πραχθέν θαυμάσαντες , μείνωμεν Χριστόν
βλέψαι .
ΘΕΟΤΟΚΙΟΝ
Τό χαίρετε
φθεξγάμενος , διημείψω τήν λύπην , τῶν προπατόρων , Κύριε , τήν χαράν ἀντισάγων
, ἐγέρσεώς σου ἐν κόσμῳ , ταύτης οὖν Ζωοδότα , διά τῆς Κυησάσης σε φῶς φωτίζον καρδίας , φῶς οἰκτιρμῶν , τῶν σῶν
ἐξαπόστειλον τοῦ βοᾶν σοι · Φιλάνθρωπε , Θεάνθρωπε , δόξα τῇ σῇ ἐγέρσει .
Δ ΄ΔΟΞΑΣΤΙΚΟΝ
ΕΩΘΙΝΟΝ , ἦχος δ ΄
Ὄρθρος ἦν
βαθύς , καί αἱ γυναῖκες ἦλθον ἐπί τό μνῆμα
σου Χριστέ , ἀλλά τό σῶμα οὐχ εὑρέθη , τό ποθούμενον αὐταῖς · διό ἀπορουμέναις
, οἱ ταῖς ἀστραπτούσαις ἐπιστάντες , τί τόν ζῶντα , μετά τῶν νεκρῶν ζητεῖτε ; ἔλεγον · ἠγέρθη ὡς
προεῖπε · τί ἀμνημονεῖτε τῶν ρημάτων αὐτοῦ ; οἷς πεισθεῖσαι , τά ὁραθέντα ἐκήρυττον
, ἀλλ ᾿ ἐδόκει λῆρος , τά εὐαγγέλια · οὕτως ἦσαν ἔτι νωθεῖς οἱ Μαθηταί ·ἀλλ ᾿ ὁ
Πέτρος ἔδραμε , καί ἰδών ἐδόξασέ σου , πρός ἑαυτόν τά θαυμάσια .
Ε ΄Ἑωθινόν Ἐξαποστειλάριον
Ἡ ζωή καί ὁδός Χριστός , ἐκ νεκρῶν τῷ Κλεόπᾳ , καί τῷ
Λουκᾷ συνόδευσεν , οἷς περ καί ἐπεγνώσθη
, εἰς Ἐμμαούς κλῶν τόν ἄρτον , ὧν ψυχαί καί κρδίαι , καιόμεναι ἐτύγχανον , ὅτε
τούτοις ἐλάλει ἐν τῇ ὁδῷ , καί Γραφαῖς ἠρμήνευεν , ἅ ὑπέστη · μεθ ᾿ ὧν ἠγέρθη ,
κράξωμεν , ὤφθη τε καί τῷ Πέτρῳ .
ΘΕΟΤΟΚΙΟΝ
Ὑμνῶ σου τό ἄμετρον , ἔλεος Ποιητά μου , ὅτι σαυτόν ἐκένωσας , τοῦ
φορέσαι καί σῶσαι , φύσιν βροτῶν κακωθεῖσαν , καί Θεόν ὦν ἐνέσχου , ἐκ τῆς ἉΓΝΗΣ
ΘΕΟΠΑΙΔΟΣ , κατ ᾿ ἐμέ γεννηθῆναι , καί κατελθεῖν , μέρις ἅδου , θέλων με Λόγε σῶσαι
, πρεσβείαις τῆς Τεκούσης σε , Δέσποτα πανοικτίρμον .
Ε΄
ΔΟΞΑΣΤΙΚΟΝ Ἑωθινόν ἦχος πλ. α ΄
Ὤ !!! τῶν
σοφῶν σου κριμάτων Χριστέ , ! πῶς Πέτρῳ μέν τοῖς ὀθονίοις μόνοις , ἔδωκας ἐννοῆσαι
σου τήν ἀνάστασιν · Λουκᾷ δέ καί Κλεόπᾳ , συμπορευόμενος ὁμίλεις , καί ὁμιλῶν οὐκ
εὐθέως σεαυτόν φανερεῖς ; Διό καί ὀνειδίζῃ ὡς μόνος παροικῶν ἐν Ἱερουσαλήμ ,
καί μή μετέχων , τῶν ἐν τέλει βουλευμάτων αὐτῆς · Ἀλλά ὁ πάντα , πρός τό
συμφέρον τοῦ πλάσματος οἰκονομῶν , καί τάς περί σοῦ προφητείας ἀνέπτυξας , καί ἐν
τῷ εὐλογεῖν τόν ἄρτον , ἐγνώσθης αὐτοῖς · ὧν καί πρό τούτου αἱ καρδίαι , πρός
γνῶσιν σου ἀνεφλέγοντο , οἵ καί τοῖς Μαθηταῖς συνηθροισμένοις , ἤδη τρανῶς ἐκήρυττον
σου τήν ἀνάστασιν , δι ᾿ ἧς ἐλέησον ἡμᾶς .
ΣΤ ΄Ἑωθινόν
Ἐξαποστειλάριον
Δεικνύων ὅτι
ἄνθρωπος , Σῶτερ εἶ κατ ᾿ οὐσίαν , ἀναστάς
ἐκ τοῦ μνήματος , βρώσεως συμμετέσχες , καί μέσον στάς ἐδίδασκςες , μετάνοιαν
κηρύσσειν · εὐθύς δέ πρός οὐράνιον , ἀνελήφθης
Πατέρα , καί Μαθηταῖς , πέμπειν τόν Παράκλητον ἐπηγγείλω , Ὑπέρθενε , Θεάνθρωπε
, δόξα τῇ σῆ ἐγέρσει .
ΘΕΟΤΟΚΙΟΝ
Ὁ ποιητής τῆς
κτίσεως , καί Θεός τῶν ἁπάντων , σάρκα βροτείαν ἔλαβν , ἐξ ᾿ Ἀχράντων Αἱμάτων ,
Σοῦ ΠΑΝΑΓΙΑ ΠΑΡΘΕΝΕ · καί γάρ φθαρεῖσαν πᾶσαν , τήν φύσιν ἐκαινούργησε , πάλιν
δέ ὡς πρό τοῦ τόκου , καταλιπών μετά τόκον · ὅθεν πιστῶς Σε πάντες , ἀνευφημοῦμεν
κράζομεν · χαῖρε ΔΕΣΠΟΙΝΑ κόσμου .
ΣΤ ΄ ΔΟΞΑΣΤΙΚΟΝ Ἑωθινόν
ἦχος πλ. β΄
Ἡ ὄντως εἰρήνην
σύ Χριστέ , πρός ἀνθρώπους Θεοῦ , εἰρήνην τήν σήν δούς , μετά τήν ἔγερσην
Μαθηταῖς , ἐμφόβους ἔδειξας αὐτούς , δόξαντας πνεῦμα ὀρᾶν · ἀλλά κατέστειλας
τόν τάραχον αὐτῶν τῆς ψυχῆς , δείξας τάς
χεῖρας καί τούς πόδας σου · πλήν ἀπιστούντων ἔτι , τῇ τῆς τροφῆς μεταλήψει ,
καί διδαχῶν ἀναμνήσει , διήνοιξας αὐτῶν τόν νοῦν , τοῦ συνιέναι τάς Γραφάς · οἷς
καί τήν πατρικήν ἐπαγγελίαν καθυποσχόμενος , καί εὐλογήσας αὐτούς , διέστης
πρός οὐρανόν · διό σύν αὐτοῖς , προσκυνοῦμεν σε , Κύριε , δόξα σοι .
Ζ΄Ἑωθινόν Ἐξαποστειλάριον
Ὅ τι ἦραν τόν Κύριον , τῆς Μαρίας εἰπούσης , ἐπί τόν
τάφον ἔδραμον , Σίμων Πέτρος καί ἄλλος ,
μύστης Χριστοῦ ὅν ἠγάπα , ἔτρεχον δέ οἱ δύο , καί εὗρον τά ὀθόνια , ἔνδον
κείμενα μόνα , καί κεφαλῆς , ἦν δέ τό σουδάριον χωρίς τούτων · διό πάλιν ἡσύχασαν
, τόν Χριστόν ἕως εἶδον .
ΘΕΟΤΟΚΙΟΝ
Μεγάλα καί παράδοξα , δι ᾿ Ἐμέ κατηργάσω , Χριστέ
μου πολυέλεε , ἐκ ΠΑΡΘΕΝΟΥ γάρ ΚΟΡΗΣ , ἐτέχθης ἀνερμηνεύτως , καί Σταυρόν
κατεδέξω , καί θάνατον ὑπομείνας , ἐξανέστης ἐν δόξῃ , καί τήν ἡμῶν , φύσιν ἠλευθέρωσας
τοῦ θανάτου , δόξα Χριστέ τῇ δόξῃ σου , δόξα τῇ σῆ δυνάμει .
Ζ΄ ΔΟΞΑΣΤΙΚΟΝ Ἑωθινόν , ἦχος βαρύς
Ἰδού σκοτία
καί πρωΐ · καί τί πρός τό μνημεῖον Μαρία
ἔστηκας , πολύ σκότος ἔχουσα ταῖς φρεσίν ; ὑφ ᾿ οὗ ποῦ τέθειται ζητεῖς ὁ Ἰησοῦς
· ἀλλ ᾿ ὅρα τούς συντρέχοντας Μαθητάς , πῶς τοῖς οθονίοις καί τῷ σουδαρίῳ , τήν
ἀνάστασιν ἐτεκμήραντο , καί ἀνεμνήσθησαν
τῆς περί τούτου γραφῆς · μεθ ' ὧν , καί δι ᾿ ὧν καί ἡμεῖς πιστεύσαντες , ἀνυμνοῦμεν
σε τόν ζωοδότην Χριστόν .
Η΄ Ἑωθινόν Ἐξαποστειλάριον
Δύο ἀγγέλους βλέψασα, ἔνδοθεν τοῦ μνημείου , Μαρία ἐξεπλήττετο , καί Χριστόν ἀγνοοῦσα , ὡς κηπουρόν ἐπηρώτα
, Κύριε , ποῦ τό σῶμα, τοῦ Ἰησοῦ μου τέθεικας , κλήσην δέ τοῦτον γνοῦσα , εἶναι
αὐτόν , τόν Σωτῆρα ἤκουσε μή μοῦ ἅπτου , πρός τόν Πατέρα ἄπειμι , εἰπέ τοῖς ἀδελφοῖς
μου .
ΘΕΟΤΟΚΙΟΝ
Τριάδος ΚΟΡΗ
τέτοκας , ἀπορρήτως τόν ἔνα , διπλοῦν τῇ φύσει πέλοντα , καί διπλοῦν ἐνεργείᾳ ,
καί ἕνα τῇ ὑποστάσει · τοῦτον οὖν ἐκδυσώπει , ἀεί ὑπέρ τῶν πίστει Σε ,
προσκυνούντων , ἐκ πάσης ἐπιβουλῆς , τοῦ ἐχθροῦ λυτρώσασθαι , ὅτι πάντες , πρός
Σέ νῦν καταφεύγομεν , ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΘΕΟΤΟΚΕ .
Η΄ ΔΟΞΑΣΤΙΚΟΝ Ἑωθινόν ἦχος πλ. δ΄
Τ ά τῆς
Μαρίας δάκρυα , οὐ μάτην χεῖνται θερμῶς ·ἰδού γάρ κατηξίωται , καί διδασκόντων Ἀγγέλων
, καί τῆς ὄψεως τῆς σῆς , ὦ !!! Ἰησοῦ · ἀλλ ᾿ ἔτι πρόσγεια φρονεῖ , οἷα γυνή ἀσθενής
· διό καί ἀποπέμπεται , μή προσψαῦσαι σοι Χριστέ · ἀλλ ᾿ ὅμως κῆρυξ πέμπεται ,
τοῖς σοῖς Μαθηταῖς , οἷς εὐαγγέλια ἔφησεν
, τήν πρός τόν πατρῶον κλῆρον ἄνοδον ἀπαγγέλλουσα ·μεθ ᾿ ἧς ἀξίωσον καί ἡμᾶς
, τῆς ἐμφανείας σου , Δέσποτα , Κύριε .
Θ΄ Ἑωθινόν Ἐξαποστειλάριον
Συγκεκλεισμένω Δέσποτα τῶν θυρῶν ὡς εἰσῆλθες τούς Ἀποστόλους ἔπλησας , Πνεύματος Παναγίου , εἰρηνικῶς
ἐμφυσήσας , οἷς δεσμεῖν τε καί λύειν , τάς ἁμαρτίας εἴρηκας , καί ὀκτώ μεθ ᾿ ἡμέρας
, τήν σήν πλευράν , τῷ Θωμᾷ ὑπέδειξας , καί τάς χεῖρας , μεθ ᾿ οὗ βοῶμεν ·
Κύριος , καί Θεός σύ ὑπάρχεις .
ΘΕΟΤΟΚΙΟΝ
Τόν Σόν Υἱόν
ὡς ἔβλεψας , ἀναστάντα ἐκ τάφου , τριήμερον ΘΕΟΤΟΚΕ , ΠΑΝΑΓΙΑ ΠΑΡΘΕΝΕ , ἅπασαν
θλῖψιν ἀπέθου , ἥν ὑπέστης ὡς Μήτηρ , ὅτε κατεῖδςς πάσχοντα , καί χαρᾶς ἐμπλησθεῖσα
, σύν τοῖς αὐτοῦ , Μαθηταῖς γεραίρουσα τοῦτον ὕμνεις · διό τούς ΘΕΟΤΟΚΟΝ Σε , νῦν
κηρύττοντας σὼζε .
Θ΄ΔΟΞΑΣΤΙΚΟΝ
Ἑωθινόν , ἦχος πλ΄. α΄
Ὡς ἐπ ᾿ ἐσχάτων
τῶν χρόνων , οὔσης ὀψίας Σαββάτων , ἐφίστασαι τοῖς φίλοις Χριστέ , καί θαύματι
θαῦμα βεβαιοῖς , τῇ κεκλεισμένῃ εἰσόδῳ τῶν θυρῶν , τήν ἐκ νεκρῶν σου ἀνάστασιν · ἀλλ ᾿ ἔπλησας
χαρᾶς τούς Μαθητάς , καί Πνεὐματος Ἁγίου μετέδωκας αὐτοῖς , καί ἐξουσίαν ἔνειμας
ἀφέσεως ἁμαρτιῶν , καί τόν Θωμᾶν οὐ κατέλιπες , τῷ τῆς ἀπιστίας καταβαπτίζεσθαι
κλύδωνι · διό καί παράσχου ἡμῖν , γνῶσιν ἀληθῆ , καί ἄφεσιν πταισμάτων , εὔσπλαγχνε
, Κύεριε .
Ι ΄ἙΩΘΙΝΌΝ Ἐξαποστειλάριον
Τιβεριάδος
θάλασσαν , σύν παισί Ζεβεδαίου , Ναθαναήλ τῷ Πέτρῳ τε , σύν δυσίν ἄλλοις πάλαι
, καί Θωμᾶν εἶχε πρός ἄγραν , οἵ Χριστοῦ τῇ προστάξει , ἐν δεξιοῖς χαλάσαντες ,
πλῆθος εἷλκον ἰχθύων , ὅν Πέτρος γνούς , πρός αὐτόν ἐνήχετο · οἷς τό τρίτον ,
φανείς καί ἄρτον ἔδειξεν , καί ἰχθύν ἐπ ᾿ ἀνθράκων .
ΘΕΟΤΟΚΙΟΝ
Τόν ἀναστάντα Κύριον , τριήμερον ἐκ τοῦ τάφου ,
ΠΑΡΘΕΝΕ , καθικέτευε , ὑπέρ τῶν Σέ ὑμνούντων , καί πόθῳ μακαριζόντων · Σέ γάρ ἔχομεν
πάντες , καταφυγήν σωτήριον , καί μεσῖτιν πρός τοῦτον , κλῆρος γάρ Σός , καί οἰκέται
πέλομεν ΘΕΟΤΟΚΕ , καί πρός τήν Σήν ἀντίληψιν , ἅπαντες ἀφοροῦμεν .
Ι΄ΔΟΞΑΣΤΙΚΟΝ
Ἑωθινόν ἦχος πλ΄ β΄
Μετά τήν εἰς ἅδου κάθοδον , καί τήν ἐκ νεκρῶν ἀνάστασιν
, ἀθυμοῦντες ὡς εἰκός , ἐπί τῷ χωρισμῷ σου Χριστέ οἱ Μαθηταί , πρός ἐργασίαν ἐτράπησαν
· καί πάλιν πλοῖα καί δίκτυα , καί ἄγρα
οὐδαμοῦ · ἀλλά , σύ Σῶτερ ἐμφανισθείς , ὡς Δεσπότης πάντων , δεξιοῖς τά δίκτυα
κελεύεις βαλεῖν · καί ἦν ὁ λόγος ἔργον εὐθύς , καί πλῆθος τῶν ἰχθύων πολύ , καί δεῖπνον ξένον ἔτοιμον ἐν γῇ · οὗ
μετασχόντων τότε σου τῶν Μαθητῶν , καί ἡμᾶς
νῦν νοητῶς καταξίωσον ἐντρυφῆσαι ,
φιλάνθρωπε , Κύριε .
ΙΑ΄ἙΩΘΙΝΌΝ
Ἐξαποστειλάριον
Μετά τήν
θείαν ἔγερσιν , τρίς τῷ Πέτρῳ φιλεῖς με , πυθόμενος ὁ Κύριος , τῶν ἰδίων
προβάτων , προβάλλεται ποιμενάρχην · ὅς ἰδών ὅν ἠγάπα , ὁ Ἰησοῦς ἑπόμενον , ἤρετο τόν Δεσπότην · οὗτος δέ τί ; ἐάν θἐλω
, ἔφησεν , μένειν τοῦτον , ἕως πάλιν ἔρχομαι
, τί πρός σέ , φίλε Πέτρε ;
ΘΕΟΤΟΚΙΟΝ
Ὤ !!!
φοβερόν μυστήριον !!! ὤ παράδοξον θαῦμα !!! διά θανάτου θάνατος , παντελῶς ἠφανίσθη
· τίς οὖν μή ἀνυμνήσει Σου , καί τίς μή προσκυνήσει Σου , τήν ἀνάστασιν Λόγε , καί τήν Ἁγνῶς , ἐν σαρκί Τεκοῦσαν σε ΘΕΟΤΟΚΟΝ ; Ἧς ταῖς
πρεσβείαις ἅπαντας , λύτρωσαι τῆς γεέννης .
ΙΑ΄ΔΟΞΑΣΤΙΚΟΝ
Ἑωθινόν ἦχος πλ΄ δ΄
Φανερῶν σεαυτόν , τοῖς Μαθηταῖς σου Σωτήρ , μετά
τήν ἀνάστασιν , Σίμωνι δέδωκας , τήν τῶν
προβάτων νομήν , εἰς ἀγάπης ἀντέκτισιν , τήν τοῦ ποιμαίνειν φροντίδα αὐτῶν ·
διό καί ἔλεγες , εἰ φιλεῖς Πέτρε , ποίμαινε τά ἀρνία μου , ποίμαινε τά πρόβατά
μου · ὁ δέ εὐθέως ἐνδεικνύμενος τό φιλόστοργον
, περί τοῦ ἄλλου Μαθητοῦ ἐπυνθάνετο · ὧν ταῖς πρεσβείαις Χριστέ , τήν
ποίμνην σου διαφύλαττε , ἐκ λύκων λυμαινομένων αὐτήν .
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου