ΚΥΛΙΟΜΕΝΟ ΜΥΝΗΜΑ

Εὐλογητός ὁ Θεός ἡμῶν, πάντοτε, νῦν καί ἀεί, καί εἰς τούς αἰῶνας τῶν αἰώνων , Ἀμήν... Δόξα σοι τῷ δείξαντι τό φῶς, καί φωτίσαντι τόν κόσμον..... Δόξα σοι Μῆτερ τοῦ Θεοῦ, δόξα σοι, ΠΑΝΑΓΙΑ, εὐχαριστοῦντες, προσκυνοῦμεν σε Μητέρα τοῦ Ὑψίστου.......
ΩΡΕΣ ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ ΙΕΡΑΣ ΜΟΝΗΣ ΠΡΩΙ ΩΡΑ: 9:30 ΕΩΣ 13:00, ΑΠΟΓΕΥΜΑ ΩΡΑ:16:45 ΕΩΣ ΤΕΛΟΣ ΑΚΟΛΟΥΘΙΑΣ--Η ΜΟΝΗ ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΚΛΕΙΣΤΗ ΟΛΗ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΚΑΘΕ ΔΕΥΤΕΡΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΤΕΣΣΑΡΑΚΟΣΤΗΣ ΜΟΝΟ ΤΟ ΠΡΩΙ ΕΩΣ ΤΗΝ ΕΝΑΡΞΗ ΤΗΣ ΑΚΟΛΟΥΘΙΑΣ 16:45+++++++ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ :10.Ὑμνολογικά/Ἐκ τοῦ Συνοδικοῦ τῆς Ἁγίας καί Οἰκουμενικῆς Ζ΄ Συνόδου ὑπέρ τῆς Ὀρθοδοξίας--4.Πρόγραμμα/Πρόγραμμα περιόδου Μεγάλης Τεσσαρακοστῆς-Program for the Great Lent.--2.Θεομητορικά/''...Εἰστήκει παρά τῷ Σταυρῷ...''--1.Νουθεσίες/...Ἡ ἐλπίς οὐ καταισχύνει...--1.Νουθεσίες/Ὁ Ὓμνος τῆς πίστεως--Ἐνημέρωσις Γέροντός μας π.Ἀποστόλου--Ἡ Ἀνακομιδή τοῦ Λειψάνου τοῦ ἐν Ἁγίοις πατρός ἡμῶν Ἰωάννου τοῦ Χρυσοστόμου.--Τοῦ ἐν Ἁγίοις Πατρός ἡμῶν Γρηγορίου,Ἀρχιεπισκόπου Κωνσταντινουπόλεως, τοῦ Θεολόγου.--15.Μοναστηριακά χτισίματα-κατασκευές/Νέες ἀναρτήσεις φωτογραφιῶν

Κυριακή 21 Ιουνίου 2020

Ἐκκλησιαστική Τάξις-Εὐταξία/ΜΟΝΑΣΤΙΚΟΙ ΟΡΟΙ ΚΑΙ ΕΝΝΟΙΑΙ

ΜΟΝΑΣΤΙΚΟΙ  ΟΡΟΙ ΚΑΙ ΕΝΝΟΙΑΙ 

  Πολλάκις συναντᾶμε εἰς τάς ἱεράς ἀκολουθίας διαφόρους  λέξεις ,  πολλάκις λέξεις κλειδιά διά τό νόημα τῶν τροπαρίων , καί ἀγνοοῦμεν τήν ἔννοιαν σημασίαν των ·  εἰς τό παρόν κείμενον , γίνεται  προσέγγισις αὐτῶν τῶν ὄρων , ὅσων συναντᾶμε πολλάκις εἰς τάς ἱεράς ἀκολουθίας .π.χ. 
   Συχνά εἰς τας ἀκολουθίας συναντᾶμε  τάς λέξεις : μοναστάς καί μιγάδας .


   Μονασταί , ἦσαν οἱ μοναχοί , οἱ ζῶντες κατά μόνας μόνοι τῷ θεῷ λατρεύοντες καί ὑμνολογοῦντες , ἐν ἐρημίαις καί ὄρεσι · οἱ ἀσκηταί .

   Μιγάδες , λέγονται οἱ μονάζοντες ἐν Μοναῖς , καί ἤρχοντο εἰς ἐπαφήν  καί κοινωνίαν , μά ἄλλους μοναχούς , ἤτοι ἐμείγνυντο .

   Βοσκοί , λέγονται , ὅσοι μοναχοί , ἦσαν περιπλανώμενοι , μή ἔχοντες μόνιμον κατοικίαν , κελλί , ἡσυχαστήριον .

   Κελλιῶτες , οἱ ζῶντες εἰς κελλιά ἐκτός μονῶν , συγκροτοῦντας μικράς μονάς , ἐξαρτωμένας ἀπό τήν κυρίων Μονήν .

   Ξηροφαγία , θεωρεῖται , ἡ τροφή παξημαδιοῦ , ξηρῶν καρπῶν , χυμῶν , φρούτων , ἐν ἡμέραις νηστειῶν .

   Χοσάφι , ἤ χυμός  , εἶναι ζωμός σίτου , καί ξηρῶν καρπῶν , καρυῶν , σύκων σταφιδῶν .  

   Χυλός , εἶναι ὁ πυκτός χυμός , ἐκ βράσεως σίτου .

   Πισσάτο , εἶναι τό παρασκεύασμα ἀπό πίσσους  , μπιζέλια , παρασκευαζόμενον , μέ τήν προσθήκην διαφόρων ἀρωματικῶν φυτῶν .

   Ἁγιοζούμι , εἶναι βραστό νερό μέ κρόμμυα , καί Θρύμπη , καί ἐλάχιστον ἔλαιον , ἤ ἀνέλαιον , διά τάς νηστησίμους ἡμέρας .

   Θρούμπη , ἤ θρύμπη , ἤ θρούμπα , εἶναι ὁ καρπός τῆς ἐλαίας ὁ 
ὅριμος , καί πεσών ἐκ τῆς ἐλαίας μόνος του , ὁ πολλά γινομένος , λεγόμενος καί χαμαιλιά, ἤ χαμάδα .

   Συκάβη , εἶναι τό βράσιμο τῶν ἀποξηραμένων σύκων , ἐντός ὕδατος .

   Κρατήρας ὀξός , εἶναι τό βράσιμο ἀπό νάρδα , (ἀρωματικό φυτό ) , μέ ἀρχαίαν  ὀνομασία : βαλεντίνη , ὡς ἡ φασκομηλιά, χαμομήλι , σύργουδο
(ἀρωματικο φυτό ) , μοσχοκάρυον , κανέλλα , καί ἀμανιτάρια .

   Ἄκαπνις μέ ὄξος , εἶναι δέ ἡ ἄκαπνις , τό ἐξαγώμενον ἐκ τῆς κυψέλλης , πρό τοῦ καπνισμοῦ τῶν μελισσῶν .

   Ἰσχάδες εἶναι τά ξηρά σῦκα .

   Φοίνικες , εἶναι οἱ χουρμάδες .

   Κρασοβούλλιον , εἶναι , τό μέτρον πρός πόσιν τοῦ ἐπιτρεπομένου οἴνου , εἰς κατάλυσιν οἴνου , ( κρασί +βάλλω ) .

   Διακλύομαι , διακλύζομαι , σημαίνει , ἐκπλύνω τό στόμα , διά τινος ὑγροῦ , γαργάρα . 

   Συμφθάνω , σημαίνει , ἔρχομαι μετά τῶν ἄλλων , συγκέντρωσις εἰς ἕν μέρος , σύναξις . 

   Κόκκοι ἐφθοί , ἐβρασμέα ὄσπρια ...


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου